Виконати роботу і надіслати(!!Запитання та вірні відповіді записувати повністю!!)
1.1.Основна відмінність літературної казки від народної полягає в тому, що
А) літературна казка написана віршованою мовою;
Б) у літературній казці є головні й другорядні персонажі;
В) у літературній казці є описи зовнішності персонажів;
Г) літературну казку склала одна людина – письменник.
2. 2. Віршованою мовою написано казку
А) „Хуха-Моховинка”;
Б) „Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”;
В) „Цар Плаксій і Лоскотон”;
Г) „Фарбований Лис”.
3.3.Грізний, злий, сердитий, сумний – це риси вдачі
А) Лоскотона;
Б) Плаксія;
В) Недороля Десятого;
Г) хухи.
4. 4.Укажіть, як називається короткий влучний народний вислів повчального змісту
А) загадка;
Б) прислів’я;
В) переказ;
Г) акровірш;
5.5.Створюють загадки так
А) придумують цікавий вислів;
Б) описують якийсь предмет;
В) наводять визначення із словника;
Г) у прихованій формі змальовують задуманий предмет.
6. Дати коротку відповідь на питання.
Що таке літературна казка? Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали.
7.Дати повну відповідь на питання.
Хто ваш улюблений герой літературної казки (на основі вивчених літературних казок)? Хто, на вашу думку, є найбільш негативним героєм літературної казки? Опишіть зовнішні риси та характери цих персонажів.
Дистанційне навчання 22. 09.24 Тема.КР з теми «Невичерпні джерела мудрості »І.Виконайте тестові завдання
1.Розповідь, що передає уявлення наших далеких предків про створення світу, його будову, про богів і демонів, різних фантастичних істот - це...
А. міф Б.легенда В.переказ Г.казка
2.Зірки на небі (за легендою "Про зоряний Віз" символізують)
А.колодязі, у яких повисихала вода
Б.річки та озера, з яких люди брали воду
В.душі тих людей, що дівчина давала їм пити
Г.сузір′я на карті зоряного неба
3.Самотній пес із легенди "Чому пес живе коло людини?" шукав собі друга-товариша такого, який був би ...
А.найвеселіший
Б.найбагатший
В.найсильніший
Г.найрозумніший
4.Що утворилося на місці печери, у яку потрапив Силун(за легендою "Як виникли Карпати")?
А.море
Б.долина
В.гори Карпати
Г.місто Дорогобуж
5.Що передали захисники міста Дорогобужа у відповідь двом королям(за легендою "Неопалима купина")?
А.лист, у якому повідомляли, що не віддадуть своє місто без бою
Б.бадилину з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці
В.чарівний оберіг
Г.багато золота,срібла та коштовностей
6.На які різновиди вчені поділяють легенди?
А.міфологічні, біблійні, героїчні
Б.казкові,міфологічні, біблійні, героїчні
В.міфологічні, біблійні, фантастичні.
ІІ.Перепишіть речення і продовжіть його
7.У міфах розповідається про богів…
8.Про історичні події та народних героїв розповідається у …
9.Короткий стійкий народний вислів із повчальним змістом, що виражає закінчену думку – це …
10.Розрізняють кілька груп загадок: про …
ІІІ.
11.Напишіть висловлювання (5-6 речень) на тему “Фольклорний твір, який сподобався мені найбільше”.( обов’язково назвати твір, написати чим саме сподобався)
Дистанційне навчання 16. 09.24 Тема. Легенди.
1.Читати легенду,,Неопалима купина'', створити вільний лист за темою.
Про що змушує замислитись легенда про неопалиму купину?(10 речень письмово)
2. відео переглянути
Дистанційне навчання 02-04.10.24 Тема.Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей). ТЛ: прислів’я та приказки
Переглянути відео
Завдання Домашнє завдання:стор. 29/35,Виписати 5 прислі’ їв та приказок. Вивчити їх напам’ ять(записати відео та надіслати поштою)
Дистанційне навчання 05.10 .24
Тема.Прислів'я.Приказки.Загадки
Виконати роботу і надіслати
Запитання 1
Віршований твір, у якому початкові літери кожного рядка утворюють якесь слово або фразу - це...
варіанти відповідей
ліричний вірш
строфа
акровірш
Запитання 2
"Химерний, маленький, Бокастий, товстенький Коханчик удавсь..." - так Л.Глібов описує...
варіанти відповідей
пряник запашний
вареник гречаний
пиріжок духмяний
Запитання 3
Від якого слова походить слово «загадка»?
варіанти відповідей
говорити
відтворювати
сміятись
гадати
Запитання 4
Відгадайте загадку «Під одним козирком чотири козаки стоять»:
варіанти відповідей
ліжко
стіни хати
ніжки стола
піч
Запитання 5
Закінчіть прислів'я: З миру по нитці - ...
варіанти відповідей
голому сорочка
буде клубок
заплутаєшся сам
Запитання 6
Короткий стійкий народний вислів з повчальним змістом, що виражає закінчену думку - це...
варіанти відповідей
Прислів'я
Загадка
Приказка
Епітет
Запитання 7
Допишіть речення. Загадка – це… Укажіть види загадок за їх темами.
8. Складіть прислів’я, поєднавши їхні частини.
Лайкою та криком а на людину – як робить.
Згода будує, хати не побудуєш.
Краще переконувати словами, а незгода руйнує.
На дерево дивись, як родить, аніж кулаками.
9. Складіть речення з приказкою «вилами по воді писано» так, щоб був зрозумілий її зміст.
10. Відгадайте загадку і поясніть (5/7речень) її прихований зміст.
У двох матерів по п’ять синів – всім одне ім’я.
Дистанційне навчання 22.05.2025
КР з теми «Книжка вчить, як на світі жить»(підсумкова)Виконати роботу і надіслати(!!Запитання та вірні відповіді записувати повністю!!)
1.Яким словом можна замінити поняття «усна народна творчість»?
а) творчість
б) література в) фольклор г) казка
2.Про історичні події та народних героїв розповідає:
а) казка б) переказ в) легенда г) міф
3.Які казки називаються літературними?
а) написані письменником;
б) створені народом; в) які не мають автора; г) головні герої - відомі діячі культури
4.У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?
а) «Садок вишневий коло хати» б) « В бурʼянах» в) «Гаї шумлять» г) «Не бував ти у наших краях»
5.Твір «Лось» - це:
а) оповідання б) ліричний твір в) повість г) легенда
6.У якому варіанті уривок із вірша не відповідає його назві?
а) «Садок вишневий коло хати...» – Затихло все, тілько дівчата
Та соловейко не затих.
б) «Садок вишневий коло хати…»: – Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата...
в) «Не бував ти у наших краях»: – Коли сам весь тремтиш, весь смієшся, ридаєш,
Серце б’ється і б’ється в грудях...
г) «Гаї шумлять»: – Там степи, там могили, як гори.
А веснянії ночі в гаях!
7.Яким художнім засобом є вислів: "купаючи мене, мов ластівку":
КР з теми «Книжка вчить, як на світі жить» Контрольний твір на тему
За поданим початком написати про те, чому навчили вас оповідання ,,Федько-халамидник'' В.Винниченка та ,,Лось'' Є.Гуцала
З давніх часів відомо, що книга – це джерело знань. За книгами дітей навчають читати, потім за ними вони вже навчаються самостійно в школах. Книги навчають і малих дітей, і дорослих людей бути порядними, толерантними, співчутливими, добрими, чуйними й уважними до інших. Із допомогою літератури людина стає багатшою духовно і вдосконалює свої інтелектуальні здібності. Книги роблять людей розумними, мудрими, освіченими й культурними. Людина, яка читає книги, завжди має власну думку і може аргументовано її відстоювати. Крім того, література добре розвиває уяву. Читаючи книгу, можна подорожувати до інших країн, відкривати для себе нові місця чи навіть світи. Кожна книга чомусь навчає людей, хоча іноді її суть може ховатися між рядків. Література загалом допомагає людині мислити глибше. На прикладі героїв із книг, люди можуть багато чому навчитися, або навпаки, не повторювати їх помилок......
1.Початок переписати.
2. Свої враження та міркування з абзацу обов'язково
Дистанційне навчання 18.03.2025
Тема.Книжка вчить, як на світі жить
Завдання.Обрати одну із запропонованих тем, скласти план, самостійно написати твір-мініатюру.
«Книги - ріки, що наповнюють моря». Я. Мудрій
«По-справжньому освічений той, хто вміє читати між рядками». В. Сухомлинській
«Книги - це вікна, через які душа дивиться у світ». Т. Вільсон
«Книги мають особливу чарівність дають нам насолоду: вони розмовляють із нами, дають нам добрі поради, вони стають живими друзями для нас». Ф. Петрарка
Дистанційне навчання 05.03.2025.
Тема.Розповідь про правління князя Ярослава у поемі О.Олеся «Ярослав Мудрий»
Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=yGc5_-xHmXA
Домашнє завдання:
стор. 160-163.Читати, завдання №4стор.163(письмово)
Дистанційне навчання 21.02.2025.
Тема.Іван Крип’якевич «Малі козаки»
1.Прочитати твір.
2.Створити візитівку письменника (зразок дивитись нижче у попередніх матеріалах до уроків 14.01.)
ІВАН ПЕТРОВИЧ КРИП'ЯКЕВИЧ (25.06.1886р.—21.04.1967р.) народився у м. Львові у сім'ї священика. Буває, поталанить дитині, і оте благодатне зерно засіють їй у душу батьки, чи школа, чи старші товариші, чи випадкові люди. До таких щасливих зараховував себе й І. Крип'якевич. Щоправда, школа (польська гімназія) аж ніяк не могла виконати такої програми, тому роль вихователя взяв на себе його батько, вчений-теолог. До того ж, один із старших товаришів, Степан Гасюк, завів якось його, учня 6-го класу, до бібліотеки Наукового товариства імені Т. Г. Шевченка. «Бібліотекар, Михайло Павлик (відомий громадський діяч і письменник), добряча людина,— згадує у своїх мемуарах І. Крип'якевич,— позичив мені без будь-якої поруки том Записок НТШ, де була стаття І. Франка «Козак Плахта». Це наукове видання справило на мене велике враження, і я рішив стати істориком України.»
З 1904-1909 рік навчався на філологічному факультеті Львівського університету. В студентські роки брав активну участь у боротьбі за український університет, займався культурно-освітньою діяльністю.
Уже в гімназійному віці І. Крип'якевич, поруч із студіями історії, займався й белетристикою. Перші школярські й студентські спроби він ревниво приховував, відчуваючи, що особливо хвалитися нічим; лише вряди-годи з'являлися його дрібні оповідання і п'єси в дитячому журналі «Дзвінок» (1905—1906) без підпису або під криптонімом.
У 1908р. організував «Просвітній кружок», тісно співпрацював з «Просвітою».
У 1912р. визріває потреба перейти на українську історичну тематику, тож «Руське товариство педагогічне» публікує історичне оповідання з часів Хмельниччини «Малі козаки», яке вміщене у цій книзі. Оповідання було зустріте сучасниками із захопленням, про що свідчить рецензія в газеті «Неділя» (1912).
Усі художні твори І. Крип'якевича публікувалися під псевдонімами («Петренко» — це данина батькові Петрові Крип'якевичу, Горишівський — пов'язаний з Горишевом на Холмщині, де дід Івана Крип'якевича, О. Михайло, був парохом).
Крип'якевич вважав своїм життєвим покликанням наукову роботу, він радо брався і за популяризацію історії, усвідомлюючи, що це потрібно для суспільства. «В рекордовому часі, протягом одного місяця, я складав підручник для початкової школи і перших класів середньої школи: «Коротку історію України».
1939р. разом зі своїми колишніми читачами І. Крип'якевич перейшов у підпілля, щоб забезпечити вже не шкільне навчання, а таємну самоосвіту.
Він боляче сприймав той факт, що українці в порівнянні з сусідніми народами не мають достатньої кількості популярної історичної літератури, тому він є автором чи співавтором так званої «Історичної бібліотеки».
Він добре знав, що саме в наймолодшому віці дитину треба зацікавити історією рідного краю, прищепити їй почуття національної гордості, бо без цього неможливе становлення майбутнього громадянина.
Помер і похований І. Крип'якевич у Львові. Найважливіші історичні праці присвятив періоду козаччини і Хмельниччини.
Із тріади функцій художньої літератури (перша функція — розважальна: приємно провести час; друга — естетична: дати задоволення від прекрасного; третя — пізнавально-дидактична: інформувати, вчити, виховувати) — І. Крип'якевич віддав перевагу останній.
Він намагався засобами художньої літератури, розважаючи й захоплюючи юного читача цікавим сюжетом та в деякій мірі художньою формою, передати йому якомога більше знань з історії і завдяки цьому сприяти не тільки розвиткові його ерудиції, але й підвищенню національної свідомості.
3.Відповісти письмово на питання
• Що у творі І. Крип'якевича «Малі козаки» здалося вам кумедним? Наведіть приклади з твору.
• А чим власне ви змогли б допомогти рідному краю у скрутний для нього час?
Дистанційне навчання 31.01.25
Тема.Н. Мовчан-Карпусь Збірка «Над річкою Журавкою»
Вираження почуттів людини у віршах Миколи Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече…».
1.Прочитати та перенести в зошити відомості про поета.
2.Виразно читати вірш
3. Переглянути відео
4.Тестове опитування (письмово)
1. У якому місті автор здобув вищу освіту?
А Києві; Б Полтаві;
В Чернігові; Г Львові.
2. Коли народився М. Вінграновський?
А 7 листопада 1930 р; Б 7 жовтня 1936 р.;
В 15 жовтня 1930 р.; Г 8 листопада 1930 р.
3. Ліричні пісенні твори, які виконуються матір'ю, це:
А патріотична лірика; Б колискова;
В пейзажна лірика; Г філософська лірика.
4. До якої поезії належить вірш М. Вінграновського «Сама собою річка ця тече»?
А Патріотична лірика; Б колискова;
В пейзажна лірика; Г філософська лірика.
5. У якому творі зображено образ дощу?
А «Сама собою річка ця тече»;
Б «Бабунин дощ»;
В «Перша колискова»;
Г «Ходімте в сад»
6. У якому вірші М. Вінграновського звучить тема спогадів героя про родину та Батьківщину?
А «Сама собою річка ця тече»;
Б «Бабунин дощ»;
В «Перша колискова»;
Г «Ходімте в сад»
7. У якому вірші автор звертається до теми пізнання всесвіту?
А «Сама собою річка ця тече»; Б «Бабунин дощ»;
В «Перша колискова»; Г «Ходімте в сад»
8. До кого звертається автор у творі «Перша колискова»?
А Хлопця; Б дівчини;
В дитини; Г до кожного.
9. Який художній засіб використовує автор у рядку: «Одне — сов'яче око, друге — вовче»?
А Епітет; Б метафору;
В порівняння; Г персоніфікацію.
10. Який художній засіб використовує автор у рядку: «Тіні сплять і сонна яворина»?
А Епітет; Б метафору;
В порівняння; Г персоніфікацію.
11. У якому вірші М. Вінграновського річка є символом?
А «Сама собою річка ця тече»; Б «Бабунин дощ»;
В «Перша колискова»; Г «Ходімте в сад».
12. Який художній засіб використовує автор у рядку: «І наша хата пахне їй борщем»?
А Епітет; Б метафору;
В порівняння; Г персоніфікацію.
Дистанційне навчання 05.02.2025
Мініпроєкт «Поетичний настрій» (за творчістю М.Рильського, Т.Шевченка, М.Вінграновського)
Перелік дій щодо виконання мініпроєктів.
1.Перечитати усі вірші вказаних авторів.
2.Зробити ілюстраціїдо окремих.
3.Розробити кросворд, вікторину, гроно(до віршів), візитівку поетів, тести(питання до біографії і творчості, підібрати ілюстрації, створити презентацію )тощо.(щось одне)
4. Власні твори (акровірш, вірш, загадка, прислів'я) з приводу тем у віршах М.Рильського, Т.Шевченка, М.Вінграновського(щось одне)
Бажано бачити у творчих мініпроєктах з української літератури
Дистанційне навчання 07.02.2024
КР з теми «Музика поетичного слова»
Виконати роботу і надіслати(!!Запитання та вірні відповіді записувати повністю!!)
1. З ким порівнюється туман у вірші «За сонцем хмаронька пливе»
А мати Б ворог В хмаронька Г дитина
2. Хто «…похилився, мов козак той зажурився?..» «За Дніпровою сагою»
А Дніпро Б калина В лоза Г явір
3. Що не люблять і не вміють люди, які зросли у степах у вірші «Не бував ти у наших краях»
А сумувати Б сміятися В ридати Г розважатися
4. У чому причастилася душа у вірші «Блакить мою душу обвіяла»?
А у щебетанні дібров Б у кротості трав В у щирості дня Г у блакиті неба
5. Продовжіть речення
Як ви розумієте поняття ,,художній засіб''... _______________________________________________________ _______________________________________________________ ____________
Дайте визначення поняття «ліричний герой»... ________________________________________
6.Укажіть, який художній засіб ужито у рядках поезії «Садок вишневий коло хати» Т.Шевченка:
ЗАГАЛЬНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ Поступальне вдосконалення загальної середньої освіти спрямоване на переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, на навчання його самостійно оволодівати новими знаннями, на формування функціональних, мотиваційних та соціальних компетентностей. У контексті цього змінюються і підходи до оцінювання результатів навчальних досягнень школярів як складової навчального процесу. Оцінювання має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не ступеня його невдач. Визначення рівня навчальних досягнень учнів є особливо важливим з огляду на те, що навчальна діяльність у кінцевому підсумку повинна не просто дати людині суму знань, умінь та навичок, а сформувати її компетентність як загальну здатність, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навч...
А на вопросы отвечать письменно или устно?
ОтветитьУдалитьПо Пеппи длинный чулок на вопросы отвечать письменно или устно?
ОтветитьУдалить