5 клас українська література

Дистанційне навчання 22.05.2024
КР з теми «Книжка вчить, як на світі жить»(підсумкова)Виконати роботу і надіслати(!!Запитання та вірні відповіді записувати повністю!!)

1.Яким словом можна замінити поняття «усна народна творчість»?

а) творчість

б) література        в) фольклор          г) казка

 2.Про історичні події та народних героїв розповідає:

а) казка        б) переказ         в) легенда              г) міф

3.Які казки називаються літературними?

а) написані письменником;

б) створені народом;       в) які не мають автора;         г) головні герої - відомі діячі культури

 4.У якому творі розповідається про дитинство Т.Шевченка?

а) «Садок вишневий коло хати»     б) « В бурʼянах»    в) «Гаї шумлять» г) «Не бував ти у наших краях»

 5.Твір «Лось» - це:

а) оповідання       б) ліричний твір           в) повість             г) легенда

 6.У якому варіанті уривок із вірша не відповідає його назві?

а) «Садок вишневий коло хати...»   –    Затихло все, тілько дівчата

                                                                   Та соловейко не затих.

б) «Садок вишневий коло хати…»:   –    Плугатарі з плугами йдуть,

                                                                    Співають ідучи дівчата...

 в) «Не бував ти у наших краях»:    –     Коли сам весь тремтиш, весь смієшся, ридаєш,

                                                                  Серце б’ється і б’ється в грудях...

 г) «Гаї шумлять»:  –      Там степи, там могили, як гори.


                                        А веснянії ночі в гаях!

7.Яким художнім засобом є вислів: "купаючи мене, мов ластівку":

а) епітетом      б) порівнянням        в) метафорою       г) уособленням

 8. Із ким найпершим познайомилась Аля в Недоладії?

а) із Недопопелюшкою                       б) із Недоролем                                      в) із Недоладьком

 9. Яку першу справу доводить до кінця Аля з казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»?

а) пришила крильце бабці          б) врятувала бджолу                      в) вишила квітку

10. Укажіть, із якого твору Л. Глібова взято рядки:   

Стій лиш! Слава не брехуха, – Обізвалась джеркотуха,

Розбирає, що і як!          

а) «Хто розмовляє?»            б) «Що за птиця?»                         в) «Хто сестра і брат?»

 11. Розташовані в часовій послідовності коротенькі замітки й докладні оповідання про історичні події - це

а) легенда        б) літопис         в) міф            г) переказ

 12. Хто автор «Повісті минулих літ»?

а) О.Олесь      б) Микита Кожум'яка       в) Нестор Літописець            г) Ярослав Мудрий


Дистанційне навчання 08.04.2024
КР з теми «Книжка вчить, як на світі жить» Контрольний твір на тему
За поданим початком написати про те, чому навчили вас оповідання ,,Федько-халамидник'' В.Винниченка та ,,Лось'' Є.Гуцала

     З давніх часів відомо, що книга – це джерело знань. За книгами дітей навчають читати, потім за ними вони вже навчаються самостійно в школах. Книги навчають і малих дітей, і дорослих людей бути порядними, толерантними, співчутливими, добрими, чуйними й уважними до інших. Із допомогою літератури людина стає багатшою духовно і вдосконалює свої інтелектуальні здібності. Книги роблять людей розумними, мудрими, освіченими й культурними. Людина, яка читає книги, завжди має власну думку і може аргументовано її відстоювати. Крім того, література добре розвиває уяву. Читаючи книгу, можна подорожувати до інших країн, відкривати для себе нові місця чи навіть світи. Кожна книга чомусь навчає людей, хоча іноді її суть може ховатися між рядків. Література загалом допомагає людині мислити глибше. На прикладі героїв із книг, люди можуть багато чому навчитися, або навпаки, не повторювати їх помилок......
1.Початок переписати.
2. Свої враження та міркування з абзацу обов'язково


Дистанційне навчання 18.03.2024
Тема.Книжка вчить, як на світі жить
Завдання.Обрати одну із запропонованих тем, скласти план, самостійно написати твір-мініатюру.
«Книги - ріки, що наповнюють моря». Я. Мудрій

«По-справжньому освічений той, хто вміє читати між рядками». В. Сухомлинській

«Книги - це вікна, через які душа дивиться у світ». Т. Вільсон

«Книги мають особливу чарівність дають нам насолоду: вони розмовляють із нами, дають нам добрі поради, вони стають живими друзями для нас». Ф. Петрарка



Дистанційне навчання 05.03.2024.
Тема.Розповідь про правління князя Ярослава у поемі О.Олеся «Ярослав Мудрий»
Переглянути відео 
https://www.youtube.com/watch?v=yGc5_-xHmXA

Домашнє завдання:
стор. 160-163.Читати, завдання №4стор.163(письмово)



Дистанційне навчання 21.02.2024.

Тема.Іван Крип’якевич «Малі козаки» 
1.Прочитати твір.
2.Створити візитівку письменника (зразок дивитись нижче у попередніх матеріалах до уроків 14.01.)
ІВАН ПЕТРОВИЧ КРИП'ЯКЕВИЧ (25.06.1886р.—21.04.1967р.) народився у м. Львові у сім'ї священика. Буває, поталанить дитині, і оте благодатне зерно засіють їй у душу батьки, чи школа, чи старші товари­ші, чи випадкові люди. До таких щасливих зараховував себе й І. Крип'я­кевич. Щоправда, школа (польська гімназія) аж ніяк не могла вико­нати такої програми, тому роль вихователя взяв на себе його батько, вчений-теолог. До того ж, один із старших товаришів, Степан Гасюк, завів якось його, учня 6-го класу, до бібліотеки Наукового товариства імені Т. Г. Шевченка. «Бібліотекар, Михайло Павлик (відомий громад­ський діяч і письменник), добряча людина,— згадує у своїх мемуарах І. Крип'якевич,— позичив мені без будь-якої поруки том Записок НТШ, де була стаття І. Франка «Козак Плахта». Це наукове видання справило на мене велике враження, і я рішив стати істориком України.»
З 1904-1909 рік навчався на філологічному факультеті Львівського університету. В студентські роки брав активну участь у боротьбі за укра­їнський університет, займався культурно-освітньою діяльністю.

Уже в гімназійному віці І. Крип'якевич, поруч із студіями історії, займався й белетристикою. Перші школярські й студентські спроби він ревниво приховував, відчуваючи, що особливо хвалитися нічим; лише вряди-годи з'являлися його дрібні оповідання і п'єси в дитячому жур­налі «Дзвінок» (1905—1906) без підпису або під криптонімом.

У 1908р. організував «Просвітній кружок», тісно співпрацював з «Просвітою».

У 1912р. визріває потреба перейти на українську історичну темати­ку, тож «Руське товариство педагогічне» публікує історичне оповідання з часів Хмельниччини «Малі козаки», яке вміщене у цій книзі. Оповідан­ня було зустріте сучасниками із захопленням, про що свідчить рецензія в газеті «Неділя» (1912).

Усі художні твори І. Крип'якевича публікувалися під псевдоніма­ми («Петренко» — це данина батькові Петрові Крип'якевичу, Горишівський — пов'язаний з Горишевом на Холмщині, де дід Івана Крип'яке­вича, О. Михайло, був парохом).

Крип'якевич вважав своїм життєвим покликанням наукову роботу, він радо брався і за популяризацію історії, усвідомлюючи, що це потріб­но для суспільства. «В рекордовому часі, протягом одного місяця, я скла­дав підручник для початкової школи і перших класів середньої школи: «Коротку історію України».

1939р. разом зі своїми колишніми читачами І. Крип'якевич пере­йшов у підпілля, щоб забезпечити вже не шкільне навчання, а таємну самоосвіту.

Він боляче сприймав той факт, що українці в порівнянні з сусідніми народами не мають достатньої кількості популярної історичної літератури, тому він є автором чи співавтором так званої «Історичної бібліотеки».

Він добре знав, що саме в наймолодшому віці дитину треба зацікави­ти історією рідного краю, прищепити їй почуття національної гордості, бо без цього неможливе становлення майбутнього громадянина.

Помер і похований І. Крип'якевич у Львові. Найважливіші історичні праці присвятив періоду козаччини і Хмельниччини.

Із тріади функцій художньої літератури (перша функція — розва­жальна: приємно провести час; друга — естетична: дати задоволення від прекрасного; третя — пізнавально-дидактична: інформувати, вчити, ви­ховувати) — І. Крип'якевич віддав перевагу останній.

Він намагався засобами художньої літератури, розважаючи й за­хоплюючи юного читача цікавим сюжетом та в деякій мірі художньою формою, передати йому якомога більше знань з історії і завдяки цьому сприяти не тільки розвиткові його ерудиції, але й підвищенню націо­нальної свідомості.

3.Відповісти письмово на питання
•  Що у творі І. Крип'якевича «Малі козаки» здалося вам кумедним? Наведіть приклади з твору.

•  А чим власне ви змогли б допомогти рідному краю у скрутний для нього час?









Дистанційне навчання 31.01.24
Тема.Н. Мовчан-Карпусь Збірка «Над річкою Журавкою»
Вираження почуттів людини у віршах Миколи Вінграновського «Бабунин дощ», «Сама собою річка ця тече…».
1.Прочитати та перенести в зошити відомості про поета.

2.Виразно читати вірш
3. Переглянути відео

4.Тестове опитування (письмово)
1.  У якому місті автор здобув вищу освіту?
А Києві;                                        Б Полтаві;
В Чернігові;                                  Г Львові.
2.  Коли народився М. Вінграновський?
А 7 листопада 1930 р;                  Б 7 жовтня 1936 р.;
В  15 жовтня 1930 р.;                   Г 8 листопада 1930 р.
3. Ліричні пісенні твори, які виконуються матір'ю, це:
А патріотична лірика;                   Б колискова;
В пейзажна лірика;                       Г  філософська лірика.
4. До якої поезії належить вірш М. Вінграновського «Сама собою річка ця тече»?
А Патріотична лірика;                  Б колискова;
В пейзажна лірика;                      Г  філософська лірика.
5.  У якому творі зображено образ дощу?
А «Сама собою річка ця тече»;   
Б  «Бабунин дощ»;
В  «Перша колискова»;                
Г   «Ходімте в сад»
6. У якому вірші М. Вінграновського звучить тема спогадів героя про родину та Батьківщину?
А «Сама собою річка ця тече»;   
Б  «Бабунин дощ»;
В  «Перша колискова»;                
Г   «Ходімте в сад»
7.  У якому вірші автор звертається до теми пізнання всесвіту?
А «Сама собою річка ця тече»;    Б  «Бабунин дощ»;
В  «Перша колискова»;                Г   «Ходімте в сад»
8. До кого звертається автор у творі «Перша колискова»?
А Хлопця;                                    Б дівчини;
В дитини;                                    Г  до кожного.
9.  Який художній засіб використовує автор у рядку: «Одне — сов'яче око, друге — вовче»?
А Епітет;                                     Б метафору;
В порівняння;                              Г  персоніфікацію.
10.  Який художній засіб використовує автор у рядку: «Тіні сплять і сонна яворина»?
А Епітет;                                       Б метафору;
В порівняння;                               Г  персоніфікацію.
11.  У якому вірші М. Вінграновського річка є символом?
А «Сама собою річка ця тече»;    Б  «Бабунин дощ»;
В  «Перша колискова»;                Г   «Ходімте в сад».
12.  Який художній засіб використовує автор у рядку: «І наша хата пахне їй борщем»?
А Епітет;                                       Б метафору;
В порівняння;                               Г  персоніфікацію.


Дистанційне навчання 05.02.2024
Мініпроєкт «Поетичний настрій» (за творчістю М.Рильського, Т.Шевченка, М.Вінграновського)
Перелік дій щодо виконання мініпроєктів.
1.Перечитати усі вірші вказаних авторів.
2.Зробити ілюстрації до окремих.
3.Розробити кросворд, вікторину, гроно(до віршів), візитівку поетів, тести(питання до біографії і творчості, підібрати ілюстрації, створити презентацію )тощо.(щось одне)
4. Власні твори (акровірш, вірш, загадка, прислів'я) з приводу тем  у віршах М.Рильського, Т.Шевченка, М.Вінграновського  (щось одне)
Бажано бачити у творчих мініпроєктах з української літератури
Дистанційне навчання 07.02.2024
КР з теми «Музика поетичного слова»
Виконати роботу і надіслати(!!Запитання та вірні відповіді записувати повністю!!)

1. З ким порівнюється туман у вірші «За сонцем хмаронька пливе» 
А мати              Б ворог           В хмаронька       Г дитина 
2. Хто «…похилився, мов козак той зажурився?..» «За Дніпровою сагою»
 А Дніпро      Б калина            В лоза               Г явір 
3. Що не люблять і не вміють люди, які зросли у степах у вірші «Не бував ти у наших краях» 
А сумувати        Б сміятися      В ридати         Г розважатися 
4. У чому причастилася душа у вірші «Блакить мою душу обвіяла»? 
А у щебетанні дібров         Б у кротості трав        В у щирості дня       Г у блакиті неба

5. Продовжіть речення  
Як ви розумієте поняття ,,художній засіб''... _______________________________________________________ _______________________________________________________ ____________
Дайте визначення поняття «ліричний герой»... ________________________________________

6.Укажіть, який художній засіб ужито у рядках поезії «Садок вишневий коло хати» Т.Шевченка:

«Поклала мати коло хати   Маленьких діточок своїх…»

А) персоніфікація    Б) порівняння      В) епітет      Г) метафора

7.  З’єднайте автора й поезію:

      1. П. Тичина            2. Т. Шевченко       3. М. Рильський

 А) «Чарівники»                 Б) «Дощ»                                                                                          В) «Садок вишневий…»    Г) «Гаї шумлять»

8.Зробіть аналіз поезії одного з вивчених письменників на вибір  (Т.Шевченко, М. Рильський, П. Тичина).

9.Напишіть есе (8-10 речень) на тему «Краса української природи очима Т. Шевченка (М. Рильського, П. Тичини)».




Дистанційне навчання 22.01.2024

Тема.Дивовижний світ природи в поезіях Євгена Гуцала «Зірка», «Чарівники» Засоби читання (темп, сила голосу, тембр звука, дикція, пауза, інтонація)
Переглянути відео
Домашнє завдання:
виразно читати вірші стор.132-135, давати аналіз художнім засобам




Дистанційне навчання 18.12 .23
Тема.  «Велике диво казки»
 Виконати роботу і надіслати(!!Запитання та вірні відповіді записувати повністю!!)

1.  1.Основна відмінність літературної казки від народної полягає в тому, що

А) літературна казка написана віршованою мовою;

Б) у літературній казці є головні й другорядні персонажі;

В) у літературній казці є описи зовнішності персонажів;

Г) літературну казку склала одна людина – письменник.

2. 2. Віршованою мовою написано казку

А) „Хуха-Моховинка”;

Б) „Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії”;

В) „Цар Плаксій і Лоскотон”;

 Г) „Фарбований Лис”.

3.3.  Грізний, злий, сердитий, сумний – це риси вдачі

А) Лоскотона;

Б) Плаксія;

В) Недороля Десятого;

Г) хухи.

4.  4.Укажіть, як називається короткий влучний народний вислів повчального змісту

А) загадка;

Б) прислів’я;

В) переказ;

Г) акровірш;

5.5.  Створюють загадки так

А) придумують цікавий вислів;

Б) описують якийсь предмет;

В) наводять визначення із словника;

Г) у прихованій формі змальовують задуманий предмет.

6. Дати коротку відповідь на питання.   

 Що таке літературна казка? Наведіть декілька прикладів літературних казок, які ви прочитали.

7.Дати повну відповідь на питання.

     Хто ваш улюблений герой літературної казки (на основі вивчених літературних казок)? Хто, на вашу думку, є найбільш негативним героєм літературної казки? Опишіть зовнішні риси та характери цих персонажів.




Зразки творчих робіт з літератури
Зразки виконання різних видів робіт!(не переписувати!!!)Зразок!





Завдання(зразок!! Не повторювати!)

👀   Створи асоціативний портрет слова фольклор.

Наприклад:

Ф    – фантастика

О   –  обжинкові пісні

Л    легенди

Ь

К  –  казки, колядки, колискові

Л   лірика

О  – опис

Р  – русальні пісні

   ☝Як виглядає, на твою думку, русалка?  Намалюй  її словесний  портрет.

  💥 Гра «Політ фантазії». На промінчиках «сонечка» напиши слова чи словосполучення, які спадають на думку, коли чуєш слово «колискова».

 

Колискова


 

 Орієнтовні відповіді: зорі, мамина пісня, котик-мурчик,  дитятко,

заглядає вечір, лагідне слово, ніжна мелодія,  …

   💢Назви кольори,  запахи і звуки, які ти уявляєш, читаючи поезію.

Наприклад:

Кольори: зелений, вишневий, голубий, білий …

Звуки : гудуть хрущі, порив вітру, сміх, шелест листя у саду …

Запахи: запах пирогів, які щойно вийняли з печі; аромат  цвіту вишень; свіже повітря у полі…

                                                          «Червона рута»

«Може, десь у лісах

Ти  чар-зілля шукала,

Сонце – руту знайшла

І мене  зчарувала?»

 👍  Склади  сенкан  зі словом козак.

Наприклад: 

Козак.

Самотній, згорьований.

Шукає, страждає, плаче.

На чужині важко знайти щастя.

Сирота.


Синквейн.Приклади.




Дистанційне навчання 22.11 .23
Тема.Побутові та фантастичні казки.
Пройти тест за посиланням (виділити та перейти за посиланням,
скопіювати для шукання в браузері та пройти онлайн)
https://osnova.com.ua/rozrobki-urokiv-ukrainska-literatura-5-klas-umr001/index.html
№5

 «Мудра дівчина», «Про правду і кривду», «Летючий корабель», «Яйце-райце»


Пройти з першої спроби , сфотографувати підсумки та надіслати фото


Дистанційне навчання 01.11 .23
Тема.  Невичерпні дерела мудрості
 Виконати роботу і надіслати( !!Запитання та вірні відповіді записувати повністю!!)


1. Хотів, щоб його товариш був найсильнішим серед усіх звірів, герой твору 

А «Як виникли Карпати» 

Б «Чому пес живе коло людини» 

В «Берегиня» 

Г «Неопалима купина»

2. Силун, Карпо Дніпровський — це герої твору 

А «Неопалима купина» 

Б «Як виникли Карпати» 

В «Берегиня»

 Г «Прийом у запорожці»

3. За легендою «Про зоряний Віз», Бог послав дощ на країну за 

А щирість дівчини 

Б те, що люди вірили йому 

В вроду дівчини 

Г те, що люди виконували його

4. «Колись на нашій землі була величезна рівнина, кінця-краю якій не було видно…» — так починається твір 

А «Неопалима купина» 

Б «Берегиня» 

В «Як виникли Карпати»

 Г «Сила рідної землі» 

 5. Берегиня, за однойменною легендою, була богинею 

А мудрості та її захисницею 

Б краси та великою охоронницею 

В плодючості та її захисницею 

Г кохання та його охоронницею 

 6. Загадки, прислів’я, приказки — це 

А пісенні жанри 

Б малі жанри фольклору 

В художні засоби 

Г види легенд

7. Твір «Як виникли Карпати» є 

А міфом     Б легендою       В народним переказом           Г загадкою 

 8. Сварог — герой твору 

А «Як виникли Карпати» 

Б «Берегиня» 

В «Неопалима купина» 

Г «Про зоряний Віз» 

 9. Назви лише народних переказів містить рядок 

А «Як виникли Карпати», «Про зоряний Віз», «Про запорожців» 

Б «Берегиня», «Прийом у запорожці», «Про запорожців» 

В «Про запорожців», «Прийом у запорожці», «Як Сірко переміг татар» 

Г «Як Сірко переміг татар», «Як виникли Карпати», «Неопалима купина»

10.Написати розгорнуту відповідь на запитання.  Художню літературу  називають    мистецтвом слова? Чому?(10 речень на прикладах прочитаних творів)


Зразки виконання різних видів робіт

Завдання(зразок!! Не повторювати!)

**   Створи асоціативний портрет слова фольклор.

Наприклад:

Ф    – фантастика

О   –  обжинкові пісні

Л    легенди

Ь

К  –  казки, колядки, колискові

Л   лірика

О  – опис

Р  – русальні пісні

**   Як виглядає, на твою думку, русалка?  Намалюй  її словесний  портрет.

  ** Гра «Політ фантазії». На промінчиках «сонечка» напиши слова чи словосполучення, які спадають на думку, коли чуєш слово «колискова».

 

Колискова


 

 Орієнтовні відповіді: зорі, мамина пісня, котик-мурчик,  дитятко,

заглядає вечір, лагідне слово, ніжна мелодія,  …

 **  Назви кольори,  запахи і звуки, які ти уявляєш, читаючи поезію.

Наприклад:

Кольори: зелений, вишневий, голубий, білий …

Звуки : гудуть хрущі, порив вітру, сміх, шелест листя у саду …

Запахи: запах пирогів, які щойно вийняли з печі; аромат  цвіту вишень; свіже повітря у полі…

                                                          «Червона рута»

«Може, десь у лісах

Ти  чар-зілля шукала,

Сонце – руту знайшла

І мене  зчарувала?»

   **Склади  сенкан  зі словом козак.

Наприклад: 

Козак.

Самотній, згорьований.

Шукає, страждає, плаче.

На чужині важко знайти щастя.

Сирота.



Дистанційне навчання 20.11 .23
Тема.  Невичерпні дерела мудрості.«МИСТЕЦЬКИЙ СПАДОК НАЩАДКАМ» ,«Велике диво казки »

 Виконати роботу і надіслати( !!Запитання та вірні відповіді записувати повністю!!)

Початковий і середній рівень

1. У що перетворив військо потвор Білобог («Берегиня»)?

а) у скелі; б) на жаб; в) у гниль.

2. Хто супроводжує Дажбога під час об'їзду неба («Дажбог»)?

а) верховні судді;

б) комети;

в) сестри-богині.

3. Скількох чоловіків устигла напоїти дівчина зі свого глечика («Про зоряний віз»)?

а) 5; б) 7; в) 8.

4. Як звали хлопця, що служив у Силуна («Як виникли Карпати»)?

а) Петром; б) Михайлом; в) Карпом.

5. Що робили запорожці, коли йшли з косами («Прийом у запорожців»)?

а) сіно косили;

б) у комиші лежали;

в) сіно складали.

6. З якою метою поїхав Морозенко до Вишневецького («Ой Морозе-Морозенку»)?

а) битися;

б) викупити козаків;

в) на переговори.

7. Казки, в яких відбуваються неможливі події, діють незвичайні істоти, називаються…

8. Кого запрягла Маруся в ґринджоли («Мудра дівчина»)?

а) коня; б) вола; в) цапа.

9. Де сів відпочити батько («Ох»)?

а) на пеньку;

б) на траві;

в) на деревині.

10. Хто утворився з голуба («Ох»)?

а) парубок; б) заєць; в) квітка.

11. На що перетворився черствий чорний хліб, що був у торбі парубка («Летючий корабель»)?

а) на паляниці; б) на каравай; в) на сухарі.

12. «Про правду і кривду» - це казка:

а) фантастична;

б) соціально-побутова;

в) про тварин.

Достатній рівень

1. Продовжити визначення.

Міф – це …

Розкрити зміст запитань.

2. Як поводився Морозенко в останні хвилини життя («Ой Морозе-Морозенку»)?

3. Хто в казці «Про правду і кривду» уособлює добро, а хто - зло?

Високий рівень

Написати невеликий твір «Козаки – захисники рідної землі». 
 

Дистанційне навчання 18.10 .23
Тема.Прислів'я.Приказки.Загадки
Виконати роботу і надіслати
Запитання 1

Віршований твір, у якому початкові літери кожного рядка утворюють якесь слово або фразу - це...

варіанти відповідей
 

ліричний вірш

 
 

строфа

 
 

акровірш

Запитання 2

"Химерний, маленький, Бокастий, товстенький Коханчик удавсь..." - так Л.Глібов описує...

варіанти відповідей
 

пряник запашний

 
 

вареник гречаний

 
 

пиріжок духмяний

Запитання 3

 Від якого слова походить слово «загадка»?


варіанти відповідей
 

говорити

 
 

відтворювати

 
 

сміятись

 
 

гадати

Запитання 4

Відгадайте загадку «Під одним козирком чотири козаки стоять»:


варіанти відповідей
 

ліжко

 
 

стіни хати

 
 

ніжки стола

 
 

піч

Запитання 5

Закінчіть прислів'я: З миру по нитці - ...

варіанти відповідей
 

голому сорочка

 
 


буде клубок

 
 

заплутаєшся сам

Запитання 6

Короткий стійкий народний вислів з повчальним змістом, що виражає закінчену думку - це...

варіанти відповідей
 

Прислів'я

 
 

Загадка

 
 

Приказка

 
 

Епітет

Запитання 7
Допишіть речення.    Загадка – це… Укажіть види загадок за їх темами.

8. Складіть прислів’я, поєднавши їхні частини.

    Лайкою та криком                                                а на людину – як робить.

    Згода будує,                                                            хати не побудуєш.

    Краще переконувати словами,                            а незгода руйнує.

    На дерево дивись, як родить,                              аніж кулаками.

9. Складіть речення з приказкою «вилами по воді писано» так, щоб був зрозумілий її зміст.

10. Відгадайте загадку і поясніть (5/7речень) її прихований зміст.

    У двох матерів по п’ять синів – всім одне ім’я.



Дистанційне навчання 02-04.10.23   Тема.Прислів’я та приказки. Тематичні групи прислів’їв та приказок (про стосунки людей, про природу, про рідний край, вірування, господарську діяльність людей). ТЛ: прислів’я та приказки
Переглянути відео

Завдання  Домашнє завдання:стор. 29/35,Виписати 5 прислі’ їв та приказок. Вивчити їх напам’ ять(записати відео та надіслати поштою)
Дистанційне навчання 13. 09.23 Тема. Легенди.

1.     Читати  стор. 10/12., створити  вільний лист за темою.

Про що змушує замислитись легенда про неопалиму купину?(10 речень письмово)

2.      відео переглянути





Дистанційне навчання 05.10 .22
Тема.Прислів'я.Приказки.Загадки
Виконати роботу і надіслати
Запитання 1

Віршований твір, у якому початкові літери кожного рядка утворюють якесь слово або фразу - це...

варіанти відповідей
 

ліричний вірш

 
 

строфа

 
 

акровірш

Запитання 2

"Химерний, маленький, Бокастий, товстенький Коханчик удавсь..." - так Л.Глібов описує...

варіанти відповідей
 

пряник запашний

 
 

вареник гречаний

 
 

пиріжок духмяний

Запитання 3

 Від якого слова походить слово «загадка»?


варіанти відповідей
 

говорити

 
 

відтворювати

 
 

сміятись

 
 

гадати

Запитання 4

Відгадайте загадку «Під одним козирком чотири козаки стоять»:


варіанти відповідей
 

ліжко

 
 

стіни хати

 
 

ніжки стола

 
 

піч

Запитання 5

Закінчіть прислів'я: З миру по нитці - ...

варіанти відповідей
 

голому сорочка

 
 


буде клубок

 
 

заплутаєшся сам

Запитання 6

Короткий стійкий народний вислів з повчальним змістом, що виражає закінчену думку - це...

варіанти відповідей
 

Прислів'я

 
 

Загадка

 
 

Приказка

 
 

Епітет

Запитання 7
Допишіть речення.    Загадка – це… Укажіть види загадок за їх темами.

8. Складіть прислів’я, поєднавши їхні частини.

    Лайкою та криком                                                а на людину – як робить.

    Згода будує,                                                            хати не побудуєш.

    Краще переконувати словами,                            а незгода руйнує.

    На дерево дивись, як родить,                              аніж кулаками.

9. Складіть речення з приказкою «вилами по воді писано» так, щоб був зрозумілий її зміст.

10. Відгадайте загадку і поясніть (5/7речень) її прихований зміст.

    У двох матерів по п’ять синів – всім одне ім’я.

Дистанційне навчання 07-08.03.2023

Тема.Розповідь про правління князя Ярослава у поемі О.Олеся «Ярослав Мудрий»
1.Подивитись відео
2.
стор. 160-163.Читати, завдання №4стор.163(письмово)
3.Створити творче завдання до поеми О.Олеся «Ярослав Мудрий»(два види творчих завдань)
Обрати із запропонованих
 







Дистанційне навчання 14.01.23
Зразок візитівки письменника










































                                            
                                           



Комментарии

  1. А на вопросы отвечать письменно или устно?

    ОтветитьУдалить
  2. По Пеппи длинный чулок на вопросы отвечать письменно или устно?

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога