6 кл українська література
Календарно-обрядові пісні. Колискові пісні.
"Принесла я вам літечко, / Ще й запашненьке зіллячко, / Ще й зеленую травицю, / І холодную водицю"
У пісні "Нова радість стала" прославляють
Твір О. Кониського "Молитва" за жанром є
Автором пісні "Ще не вмерла Україн..." є
Назва твору Тараса Шевченка, де "шука козак свою долю"
Основою для написання твору "Євшан-зілля" М. Вороного стала
Який художній засіб є у рядках "Ой, хто, хто Миколая любить, / Ой, хто, хто Миколаю служить..."
У рядках "Буйного вітеречку начувся, / Од ясного сонечка нагрівся, / Од дрібного дощику напився" є художній засіб
У рядках "Часник - як бик. / Цибуля - як зозуля" основний художній засіб створення образів
Образи сну, дрімоти, кота-воркота характерні для
Відповісти на запитання (записувати питання та правильні відповіді повністю) Відіслати на пошту
1. Леонід Глібов – автор творівА « Муха й Бджола», « Тиша морська» Б «Щука», « Муха й Бджола»В « Добре торгувалось», « Еволюція» Г « Найважча роль», « Похвала»
2. Перу Павла Глазового належать твориА « Найважча роль», «Еволюція» Б «Похвала», «Свиня свинею»В « Запорожці у короля», «Гуменний» Г «Жаба й Віл», « Муха й Бджола»
3.Хто допоміг П. Глазовому перебратися в Київ і здобути освіту в Київському педінституті?А О. Довженко Б Остап Вишня В М. Стельмах
4.Цей письменник – учасник Великої Вітчизняної війни, захищав блокадний Ленінград, мав бойові нагороди. Хто він?А Леонід Глібов Б Остап Вишня В Павло Глазовий
5. Установи відповідність між письменником і творомПрізвище письменника Назва твору1.Леонід Глібов А « Моя автобіографія»2. Степан Руданський Б «Еволюція»3. Остап Вишня В «Муха й Бджола»4. Павло Глазовий Г «Запорожці у короля» Д « Підкова»
6.Установіть відповідність між терміном та його визначенням Літературний термін Визначення1.Гумореска А Нищівне висміювання вад окремої людини або всього суспільства2. Алегорія Б Порушення звичного розташування слів у реченні3. Гумор В Відображення смішного в характерах людей або в їхньому житті4. Інверсія Г Невеликий віршований або прозовий твір з комічним сюжетом Д Зображення рис характеру людини через образи тварин, рослин,явищ природи
7.Установіть відповідність між твором та персонажем, який у ньому дієНазва твору Персонаж1.« Муха й Бджола» А Чумак2. « Добре торгувалось» Б Міліціонер3. « Заморські гості» В Подруга4. « Жаба й Віл» Г Бджола Д Запорожець
8. У родині духовних осіб зроставА Остап Вишня Б Степан Руданський В Павло Глазовий
9. Хто з митців працював учителем, займався журналістською та видавничою діяльністю ?А Степан Руданський Б Леонід Глібов В Остап Вишня
10. Після війни навчався в Криворізькому педагогічному інститутіА Остап Вишня Б Павло Глазовий В Леонід Глібов
11. « Він був великим ерудитом і дуже багатим на знання, був закоханий у літературу. Це був великий літературознавець, начитаний, знаючий» -так сказано проА Павла Глазового Б Остапа Вишню В Леоніда Глібова
12. Сатира – це : А нищівне висміювання вад окремої людини або всього суспільстваБ відображення смішного в характерах людей або в їхньому життіВ невеликий алегоричний, здебільшого віршований твір повчального змісту
- За жанром твір В.Нестайка «Тореадори з Васюківки …
а) авторське оповідання;
б) фантастична казка;
в) пригодницька повість.
- Чи були у героїв твору Всеволода Нестайка прототипи?
а) бо вона була психічна та схожа на бика;
б) бо цап не підходив за темпераментом;
в) бо вони її боялися.
- Хто ганяв Яву та Павлушу та баштані?
а) жителі Васюківки;
б) батьки розбишак;
в) дід баштанник.
- Чим відбивалися діти на баштані, щоб не отримати на горіхи?
а) кавунами;
б) палками;
в) буряками.
- До якого класу перейшли Митько та Сергій (за твором Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або химера лісового озера»)?
а) до 5;
б) до 6;
в) до 7.
- Щоб побачити страшне чудовисько, хлопці?
а) пішли розпитати про все у бабусі Митька;
б) опитували місцевих селян;
в) вирішили піджидати Химеру вночі біля озера.
- Яку пісню наспівував собі Сергій, коли чатував на чудовиська?
а) «Несе Галя воду»;
б) «Вчителько моя»;
в) «Пісня про рушник».
- Як зреагували хлопці на такий жарт Василя Троша?
а) відмутузили його;
б) пожалілися батькам та бабусі;
в) подякували йому за такий гарний відпочинок.
- Чим загрожувало Землі нашестя синьомордиків?
а) вони хотіли знищити людство та стати господарями на планеті Земля;
б) вони хотіли заразити усіх людей вірусом страху і зробити з них рабів, з’їсти всіх комах на Землі;
в) вони хотіли заразити всіх людей вірусом жадібності, щоб усі боялися синьомордиків та віддавали їм коштовності.
- Хто виявився керівником ТТБ:
а) батьки Клима;
б) сусід Сашко Смик;
в) бабуся Соломія.
- На кого були схожі нові друзі Клима?
а) на Свиню та Ведмедя;
б) на Зайця та Жука;
в) на Собаку та Кота?
- Що було найбільшими ласощами для синьомордиків?
а) комахи та метелики;
б) варення бабусі Солі;
в) пиріжки та цукерки.
Завдання(зразок!! Не повторювати!)
👀 Створи асоціативний портрет слова фольклор.
Наприклад:
Ф
– фантастика
О
– обжинкові пісні
Л
– легенди
Ь
К – казки, колядки, колискові
Л – лірика
О – опис
Р – русальні пісні
☝Як виглядає, на твою думку, русалка?
Намалюй її словесний портрет.
💥 Гра «Політ фантазії». На промінчиках «сонечка» напиши слова чи словосполучення, які спадають на
думку, коли чуєш слово «колискова».
Колискова |
Орієнтовні відповіді: зорі, мамина пісня, котик-мурчик, дитятко,
заглядає вечір, лагідне слово, ніжна мелодія, …
💢Назви
кольори, запахи і звуки, які ти уявляєш,
читаючи поезію.
Наприклад:
Кольори: зелений, вишневий, голубий, білий …
Звуки : гудуть хрущі, порив вітру, сміх, шелест листя у саду …
Запахи: запах пирогів, які щойно вийняли з печі; аромат цвіту вишень; свіже повітря у полі…
«Червона рута»
«Може, десь у лісах
Ти чар-зілля шукала,
Сонце – руту знайшла
І мене зчарувала?»
👍 Склади сенкан зі словом козак.
Наприклад:
Козак.
Самотній, згорьований.
Шукає, страждає, плаче.
На чужині важко знайти щастя.
Сирота.
Дистанційне навчання 30.01.2025
Комментарии
Отправить комментарий