6 кл українська література


Дистанційне навчання 01.05.2023
КР Тема «Гумористичні твори Л. Глібова, С. Руданського, П. Глазового» Тест

Відповісти на запитання (записувати питання та правильні відповіді повністю) Відіслати на пошту
1. Леонід Глібов – автор творів
А « Муха й Бджола», « Тиша морська» 
 Б «Щука», « Муха й Бджола»
В « Добре торгувалось», « Еволюція» 
 Г « Найважча роль», « Похвала»


2. Перу Павла Глазового належать твори
А « Найважча роль», «Еволюція» 
 Б «Похвала», «Свиня свинею»
В « Запорожці у короля», «Гуменний»
 Г «Жаба й Віл», « Муха й Бджола»


3.Хто допоміг П. Глазовому перебратися в Київ і здобути освіту в Київському педінституті?
А О. Довженко                   Б Остап  Вишня               В М. Стельмах


4.Цей письменник – учасник Великої Вітчизняної війни, захищав блокадний Ленінград, мав бойові нагороди. Хто він?
А Леонід Глібов          Б Остап Вишня                  В Павло Глазовий


5. Установи відповідність між письменником і твором
Прізвище письменника Назва твору
1.Леонід Глібов                                     А « Моя автобіографія»
2. Степан Руданський                           Б «Еволюція»
3. Остап Вишня                                    В «Муха й Бджола»
4. Павло Глазовий                                  Г «Запорожці у короля» Д « Підкова»


6.Установіть відповідність між терміном та його визначенням 
 Літературний термін                                 Визначення
1.Гумореска             А Нищівне висміювання вад окремої людини або всього суспільства
2. Алегорія              Б Порушення звичного розташування слів у реченні
3. Гумор                  В Відображення смішного в характерах людей або в їхньому житті
4. Інверсія                Г Невеликий віршований або прозовий твір з комічним сюжетом
                                 Д Зображення рис характеру людини через образи тварин, рослин,
явищ природи


7.Установіть відповідність між твором та персонажем, який у ньому діє
Назва твору                                 Персонаж
1.« Муха й Бджола»                     А Чумак
2. « Добре торгувалось»              Б Міліціонер
3. « Заморські гості»                     В Подруга
4. « Жаба й Віл»                            Г Бджола
                                                        Д Запорожець


8. У родині духовних осіб зростав
А Остап Вишня               Б Степан Руданський                   В Павло Глазовий


9. Хто з митців працював учителем, займався журналістською та видавничою діяльністю ?
А Степан Руданський                 Б Леонід Глібов                         В Остап Вишня


10. Після війни навчався в Криворізькому педагогічному інституті
А Остап Вишня                         Б Павло Глазовий                          В Леонід Глібов


11. « Він був великим ерудитом і дуже багатим на знання, був закоханий у літературу. 
Це був великий літературознавець, начитаний, знаючий» -так сказано про
А Павла Глазового                    Б Остапа Вишню                              В Леоніда Глібова


12. Сатира – це : 
А нищівне висміювання вад окремої людини або всього суспільства
Б відображення смішного в характерах людей або в їхньому житті
В невеликий алегоричний, здебільшого віршований твір повчального змісту



Дистанційне навчання 10.-12.04.2023
Тема.Викривальна і повчальна спрямованість байок Л. Глібова «Щука», «Жаба і Віл».
1.Довести за схемою, що байки Л. Глібова «Щука», «Жаба і Віл» саме відповідають характеристикам






Дистанційне навчання 20.03.2023
КР Тема.«Пригодницький світ повістей В. Нестайка, Я. Стельмаха, Л. Ворониної» (тест).
Відповісти на запитання (записувати питання та правильні відповіді повністю) Відіслати на пошту
  1. За жанром твір В.Нестайка «Тореадори з Васюківки …

а) авторське оповідання;

б) фантастична казка;

в) пригодницька повість.

  1. Чи були у героїв твору Всеволода Нестайка прототипи?

а) бо вона була психічна та схожа на бика;

б) бо цап не підходив за темпераментом;

в) бо вони її боялися.

  1. Хто ганяв Яву та Павлушу та баштані?

а) жителі Васюківки;

б) батьки розбишак;

в) дід баштанник.

  1. Чим відбивалися діти на баштані, щоб не отримати на горіхи?

а) кавунами;

б) палками;

в) буряками.

  1. До якого класу перейшли Митько та Сергій (за твором Я. Стельмаха «Митькозавр із Юрківки, або химера лісового озера»)?

а) до 5;

б) до 6;

в) до 7.

  1. Щоб побачити страшне чудовисько, хлопці?

а) пішли розпитати про все у бабусі Митька;

б) опитували місцевих селян;

в) вирішили піджидати Химеру вночі біля озера.

  1. Яку пісню наспівував собі Сергій, коли чатував на чудовиська?

а) «Несе Галя воду»;

б) «Вчителько моя»;

в) «Пісня про рушник».

  1. Як зреагували хлопці на такий жарт Василя Троша?

а) відмутузили його;

б) пожалілися батькам та бабусі;

в) подякували йому за такий гарний відпочинок.

  1. Чим загрожувало Землі нашестя синьомордиків?

а) вони хотіли знищити людство та стати господарями на планеті Земля;

б) вони хотіли заразити усіх людей вірусом страху і зробити з них рабів, з’їсти всіх комах на Землі;

в) вони хотіли заразити всіх людей вірусом жадібності, щоб усі боялися синьомордиків та віддавали їм коштовності.

  1. Хто виявився керівником ТТБ:

а) батьки Клима;

б) сусід Сашко Смик;

в) бабуся Соломія.

  1. На кого були схожі нові друзі Клима?

а) на Свиню та Ведмедя;

б) на Зайця та Жука;

в) на Собаку та Кота?

  1. Що було найбільшими ласощами для синьомордиків?

а) комахи та метелики;

б) варення бабусі Солі;

в) пиріжки та цукерки.


Дистанційне навчання 06-08.03.2023
Тема.Творча робота.Характеристика героїв повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки».Допитливість, винахідливість, кмітливість героїв повісті Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера».
1. Зробити за двома творами по одному творчому виду роботи (письмово, самостійно, творчо!!!)
                      Зразки виконання різних видів робіт

Завдання(зразок!! Не повторювати!)

👀   Створи асоціативний портрет слова фольклор.

Наприклад:

Ф    – фантастика

О   –  обжинкові пісні

Л    легенди

Ь

К   казки, колядки, колискові

Л  лірика

О  – опис

Р  – русальні пісні

   ☝Як виглядає, на твою думку, русалка?  Намалюй  її словесний  портрет.

  💥 Гра «Політ фантазії». На промінчиках «сонечка» напиши слова чи словосполучення, які спадають на думку, коли чуєш слово «колискова».

 

Колискова


 

 Орієнтовні відповіді: зорі, мамина пісня, котик-мурчик,  дитятко,

заглядає вечір, лагідне слово, ніжна мелодія,  …

   💢Назви кольори,  запахи і звуки, які ти уявляєш, читаючи поезію.

Наприклад:

Кольори: зелений, вишневий, голубий, білий …

Звуки : гудуть хрущі, порив вітру, сміх, шелест листя у саду …

Запахи: запах пирогів, які щойно вийняли з печі; аромат  цвіту вишень; свіже повітря у полі…

                                                          «Червона рута»

«Може, десь у лісах

Ти  чар-зілля шукала,

Сонце – руту знайшла

І мене  зчарувала?»

 👍  Склади  сенкан  зі словом козак.

Наприклад: 

Козак.

Самотній, згорьований.

Шукає, страждає, плаче.

На чужині важко знайти щастя.

Сирота.



Дистанційне навчання 30.01.2023

Тема.О. Іваненко «Друкар книжок небачених», казки Е. Андієвської.
Контрольна робота.
Твір-роздум за повістю(О. Іваненко «Друкар книжок небачених», казки Е. Андієвської.)
1.Складати план.
2.Написати твір, враховуючи побудову, спираючись на приклади з творів.

Дистанційне навчання 24.01.23
Зразок візитівки письменника





Дистанційне навчання 30.11.22
КР на тему «Сильна духом людина – хто вона?»(за творами Лесі Українки)
Скласти письмове власне висловлювання та надіслати

Дистанційне навчання 21.11.22
Тема. «Пісні літературного походження, твори М. Вороного й Т. Шевченка»
Відповісти на запитання (записувати питання та вірні відповіді повністю) Відіслати на пошту


1. Твір Миколи Вороного «Євшан-зілля». — це

А казка

Б оповідання

В поема        Г вірш

2. В основу сюжету твору «Євшан-зілля». М. Вороного покладено

А народний переказ

Б літописну легенду

В авторський вимисел

Г народну пісню

3. Прочитайте рядки й визначте, з якого твору їх узято.

Та хоч би й крила мені солов’їні,

І воля своя, —

Я б не лишила тебе в самотині,

Країно моя!

А «Євшан-зілля». М. Вороного

Б «Соловей». Лесі Українки

В «Іван Підкова». Т. Шевченка

Г «Тиша морська». Лесі Українки

4. Мотивом (темою) вірша Т. Шевченка «Думка». є

А захоплення красою синього моря


Б зображення почуттів козака, який потрапив на чужину

В роздуми молодого хлопця про нещасливе кохання

Г ухвалення козацької звитяги та мужності

5. У дитинстві розум ліричної героїні поезії Лесі Українки «Мрії». зачарував

А гордий переможець у лицарському двобої

Б переможений лицар, що не здавався

В мандрівний філософ

Г таємничий принц

6. Продовжте речення.

Ліричний герой — це…

7. Схарактеризуйте козаків та їхнього отамана за твором Т. Шевченка «Іван Підкова».

8. Опишіть море за твором Лесі Українки «Тиша морська».


9. Виконайте одне із завдань.

А Висловіть свої судження про те, що може виконувати роль євшан-зілля для сучасних українців. Про що їм варто нагадати?

Б Продовжте історію ханського сина з поеми М. Вороного «Євшан-зілля».
Дистанційне навчання 10.10.22.
Тема.

                      Календарно-обрядові пісні. Колискові пісні.

Відповісти на запитання (записувати питання та вірні відповіді повністю) Відіслати на пошту

Запитання 1

"Принесла я вам літечко, / Ще й запашненьке зіллячко, / Ще й зеленую травицю, / І холодную водицю"

варіанти відповідей
 

Щедрівка

 
 

Веснянка

  •  
     

    Жниварська

Жниварська

 
 

Колискова

Запитання 2

У пісні "Нова радість стала" прославляють

варіанти відповідей
 

народження Ісуса Христа

 
 

Святого Миколая

 
 

Русалку

 
 

прихід зими

Запитання 3

Твір О. Кониського "Молитва" за жанром є

варіанти відповідей
 

ліричним твором

 
 

народною піснею

 
 

піснею-молитвою

 
 

гімном

Запитання 4

Автором пісні "Ще не вмерла Україн..." є

варіанти відповідей
 

народ

 
 

П.Чубинський

 
 

М.Лисенко

 
 

І.Франко

Запитання 5

Назва твору Тараса Шевченка, де "шука козак свою долю"

варіанти відповідей
 

"Садок вишневий коло хати"

 
 

"Заповіт"

 
 

"Іван Підкова"

 
 

"Думка"

Запитання 6

Основою для написання твору "Євшан-зілля" М. Вороного стала

варіанти відповідей
 

народна казка

 
 

літописна легенда

 
 

народний переказ

 
 

"Повість временних літ"

Запитання 7

Який художній засіб є у рядках "Ой, хто, хто Миколая любить, / Ой, хто, хто Миколаю служить..."

варіанти відповідей
 

анафора

 
 

епітет

 
 

метафора

 
 

риторичне запитання

Запитання 8

У рядках "Буйного вітеречку начувся, / Од ясного сонечка нагрівся, / Од дрібного дощику напився" є художній засіб

варіанти відповідей
 

метафора

 
 

постійні епітети

 
 

рефрен

 
 

порівняння

Запитання 9

У рядках "Часник - як бик. / Цибуля - як зозуля" основний художній засіб створення образів

варіанти відповідей
 

постійні епітети

 
 

рефрен

 
 

порівняння

 
 

риторичне питання

Запитання 10

Образи сну, дрімоти, кота-воркота характерні для

варіанти відповідей
 

жниварських пісень

 
 

веснянок

 
 

русальних пісень

 
 

колискових пісень



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога