9 клас українська література

             

Дистанційне навчання 16.05.2023 

КР.Тема. Нова українська література (ІІІ).

Завдання контрольної роботи

1. Визначте провідну ідею твору П. Куліша «Чорна рада».

А. Єднання України, встановлення миру, суспільної справедливості.

Б. Любов – найвища цінність людського життя.

В. Людині варто жити за «законами серця».

Г. Збереження культурних пам’яток.

Д. Внутрішній аристократизм людини.

2. Яку з наведених проблем НЕ порушує П. Куліш у «Чорній раді»?

А. Батьків і дітей.

Б. Тяжкої долі сироти.

В. Ролі державного діяча.

Г. Кохання і подружнього щастя.

Д. Ставлення влади до народу.

3. Який романтичний мотив виступає композиційним стрижнем твору «Чорна рада»?

А. Самопожертви.

Б. Патріотизму.

В. Дороги.

Г. Помсти.

Д. Зради.

4. Хто називав Марка Вовчка «донею»?

А. Г. Квітка-Основ’яненко

Б. П. Куліш

В. М. Драгоманов

Г. Т. Шевченко

Д. І. Франко

5. Яким елементом композиції в повісті «Інститутка» є епізод приїзду панночки й обрання Устини покоївкою?

А. Кульмінацією твору.

Б. Зав’язкою.

В. Розв’язкою.

Г. Експозицією.

Д. Розвитком дії.

6. Що викриває і засуджує Марко Вовчок в образі чоловіка панночки, полкового лікаря, «доброго» пана?

А. Невміння відстоювати свою думку.

Б. Непрофесійність лікаря.

В. Неосвіченість.

Г. Аморальність армійської освіти, взаємин і способу життя.

Д. Залежність від дружини-деспота, покірність, які перетворюють чоловіка на байдужого спостерігача насильства і жорстокості.

7. Установіть відповідність між образами роману «Чорна рада» та його символічним значенняям.

1. Кирило Тур

2. Яким Сомко

3. Черевань

4. Петро Шраменко

А. Хутір як осередок національного життя

Б. Козацьке лицарство і запорозька вольниця

В. Зрада народних інтересів

Г. Ідея державності України

Д. Сімейна ідилія

8. Установіть відповідність між елементом композиції та подіями роману «Чорна рада».

1. Експозиція

2. Зав’язка

3. Кульмінація

4. Розв’язка

А. «Чорна рада», обрання гетьмана в Ніжині

Б. Засудження на смерть старого Шрама й одруження Петра й Лесі

В. Приїзд Шрама із сином на хутір Череваня

Г. Приїзд Шрама і Череваня до Гвинтовки

Д. Розповідь про політичну ситуацію в Україні перед «чорною радою»

9. Установіть відповідність між персонажем твору Марка Вовчка «Інститутка» і цитатною характеристикою чи реплікою персонажа

1. Стара пані

2. Панночка

3. Катря

4. Устина

А. «І що ж то за хороша з лиця була! І в кого вона така вродилася! Здається, і не змалювати такої кралі!»

Б. «Ти в мене будеш царівна над панночками!»

В. «Увійшов і стоїть перед нами, стелю підпираючи: люлька в зубах: і сивизна… у густі кучері поховалась»

Г. «Тепер я вже не боюсь вас… Хоч мене живцем із’їжте тепер!»

Д. «Люди дивуються, що я весела: надійсь, горя-біди не знала. А я зроду така вдалася»

10. У чому полягає новаторство Пантелеймона Куліша?

11. Прокоментуйте і поясніть назву повісті «Інститутка». Чому, на вашу думку, твір дістав назву не «Устина», не «Панночка», а саме «Інститутка»?

12. Чому, на вашу думку, Марка Вовчка називають продовжувачкою традицій Т. Шевченка?


Дистанційне навчання18.04.2024     

КР Тема.Нова українська література (ІІ)

1. Яка історична особа є героєм поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»?

а) М. Залізняк;

б) У. Кармелюк;

в) П. Сагайдачний;

г) О. Довбуш.

2. Як Катерина назвала свого сина (поема Т. Шевченка «Катерина»)?

а) Петро;

б) Іван;

в) Василь;

г) Степан.

3. Із якого твору Т. Шевченка ці рядки?

І потече сторіками

Кров у синє море

Дітей ваших… і не буде

Кому помагати.

Одцурається брат брата

І дитини мати.

а) «Кавказ»;

б) «Гайдамаки»;

в) «Сон» («У всякого своя доля»)

г) «І мертвим, і живим…»

ІІ рівень

4. Де й коли народився Т.Г. Шевченко?

5. Коли і як викупили Т. Шевченка з кріпацтва?

6. Коли і за що заарештували Т. Шевченка? Скільки років він був у засланні?

ІІІ рівень

7. Дайте визначення.

Поема –

Містерія –

8. Зробіть ідейно-художній аналіз твору Т. Шевченка «Наймичка».

Тема:

Ідея:

Основна думка:

Жанр:

Художні засоби:

ІV рівень

9. Який твір Т. Шевченка тебе найбільше сподобався? Обґрунтуй свій вибір. (8-10 речень)


Дистанційне навчання       06.02.2024    КР Тема.Нова українська література(І)

1.Обрати одну з запропонованих тем, написати твір за планом.

1.Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка»

2.Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. 

3.М.Гоголь. «Тарас Бульба».Піднесено-героїчний образ головного героя

Дистанційне навчання 14.12.23 

Тема.  КР.Тема. Нова українська література  

 (твір -есе)     

 1. Напишіть есе на одну із запропонованих тем: 

а) «Щастя в розумінні героїв твору «Наталка Полтавка» І. Котляревського»;

б) «Любов к отчизні де героїть, там сила вража не устоїть» (за твором І. Котляревського «Енеїда»); 

в) «Нев'януча краса дівчини Полтавки» (за п'єсою І. Котляревського «Наталка Полтавка»).    


 Дистанційне навчання 21.11.23

Тема.Суспільно-історичні, культурні обставини. Літературний процес кінця ХVIII ст. – першої половини ХІХ ст. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями. Визначні українські письменники

Переглянути відео, зробити конспект

Домашнє завдання. Стор. 76/78, створити план/конспект


Дистанційне навчання.16.11.23.

Тема.Давня українська література.

Контрольна робота

1.Продовжити визначення.

Козацькі літописи - це твори, у яких подано характеристики видатних діячів, описи....

2.Де народився Г.С.Сковорода?

3.Яку здобув освіту філософ?

4.Назвати визначних представників українського бароко.

5.Що являла собою полемічна література кінця XVI початку XVII ст. в Україні?(представники, твори)

6.Продовжити речення. Особливістю українського Ренесансу є те, що він ...

7.Відомо, що Іван Вишенський (близько 1550-1621). До нас дійшли шістнадцять творів письменника, здебільшого це послання.

Дайте характеристику відомих вам творів.

8.Дайте загальну характеристику Давньої української літератури.




Дистанційне навчання 16 .11.23

Тема. Позакласне читання

Переглянути відео за посиланням

Скласти список для власного читання

Дистанційне навчання 03-05.10.23

Тема.Контроль знань.

Літературний диктант «Твори княжої Руси-України»

Відповісти на запитання та надіслати на пошту викладача

· Засновники Києво-Печерського монастиря. 

· Один з авторів «Києво-Печерського патерика». 

 * Мова, з якої «патерик» перекладається як «батько». 

· Час закінчення формування збірника «Києво-Печерський патерик». 

· Перші біографічні твори Нестора. 

· Питання, на яке передусім дає розгорнуту відповідь «Повість минулих літ». 

· З чим Нестор у літописному творі порівнював книжки? 

· Дата, коли православна церква вшановує пам’ять великого літописця як святого угодника. 

· Хреститель Русі. 

· Подія, з якої розпочинається історія Русі в «Повісті…». 

· Хто ввів до свого твору державні акти Русі — тексти договорів князів Олега, Ігоря й Святослава з Візантією? 

· Перша спроба перекладу українською мовою літопису Нестора належить… 

Дистанційне навчання 12 09.2023

1. Перенести в зошити та за необхідністю використовувати

Анкета літературного героя

1. Знайомство з героєм (хто? звідки? якого роду?) _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Персонаж епізодичний, другорядний чи головний.
 (необхідне підкреслити)
3. Чи є прототип?
 Якщо так, то хто? ____________________________________________________________________________________________________________________________
4. 
Чи відповідає портрет героя його внутрішньому світові? Аргументуйте. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Характер персонажа (статичний чи динамічний?). Аргументуйте. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Проблеми, які порушує автор через цей образ, їх актуальність. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Мова як засіб самовираження героя. ____________________________

______________________________________________________________
11. Ставлення до нього автора й інших дійових осіб. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



Дистанційне навчання 14.09.23

                                  Тема. Повторення.Українські балади.

1.Виконати тести на стор. 18/19 (письмово!) 1/3

2. Стор.19 завдання №5(1)письмово!!!

3. Оформлені відповіді надіслати на пошту 





Дистанційне навчання 04.05.2023 

 Твір-характеристика персонажа роману П.Куліша «Чорна рада»   

Дистанційне навчання 16.05.2023 

КР.Тема. Нова українська література (ІІІ).

Завдання контрольної роботи


1. Визначте провідну ідею твору П. Куліша «Чорна рада».

А. Єднання України, встановлення миру, суспільної справедливості.

Б. Любов – найвища цінність людського життя.

В. Людині варто жити за «законами серця».

Г. Збереження культурних пам’яток.

Д. Внутрішній аристократизм людини.

2. Яку з наведених проблем НЕ порушує П. Куліш у «Чорній раді»?

А. Батьків і дітей.

Б. Тяжкої долі сироти.

В. Ролі державного діяча.

Г. Кохання і подружнього щастя.

Д. Ставлення влади до народу.

3. Який романтичний мотив виступає композиційним стрижнем твору «Чорна рада»?

А. Самопожертви.

Б. Патріотизму.

В. Дороги.

Г. Помсти.

Д. Зради.

4. Хто називав Марка Вовчка «донею»?

А. Г. Квітка-Основ’яненко

Б. П. Куліш

В. М. Драгоманов

Г. Т. Шевченко

Д. І. Франко

5. Яким елементом композиції в повісті «Інститутка» є епізод приїзду панночки й обрання Устини покоївкою?

А. Кульмінацією твору.

Б. Зав’язкою.

В. Розв’язкою.

Г. Експозицією.

Д. Розвитком дії.

6. Що викриває і засуджує Марко Вовчок в образі чоловіка панночки, полкового лікаря, «доброго» пана?

А. Невміння відстоювати свою думку.

Б. Непрофесійність лікаря.

В. Неосвіченість.

Г. Аморальність армійської освіти, взаємин і способу життя.

Д. Залежність від дружини-деспота, покірність, які перетворюють чоловіка на байдужого спостерігача насильства і жорстокості.


7. Установіть відповідність між образами роману «Чорна рада» та його символічним значенняям.

1. Кирило Тур

2. Яким Сомко

3. Черевань

4. Петро Шраменко

А. Хутір як осередок національного життя

Б. Козацьке лицарство і запорозька вольниця

В. Зрада народних інтересів

Г. Ідея державності України

Д. Сімейна ідилія

8. Установіть відповідність між елементом композиції та подіями роману «Чорна рада».

1. Експозиція

2. Зав’язка

3. Кульмінація

4. Розв’язка

А. «Чорна рада», обрання гетьмана в Ніжині

Б. Засудження на смерть старого Шрама й одруження Петра й Лесі

В. Приїзд Шрама із сином на хутір Череваня

Г. Приїзд Шрама і Череваня до Гвинтовки

Д. Розповідь про політичну ситуацію в Україні перед «чорною радою»

9. Установіть відповідність між персонажем твору Марка Вовчка «Інститутка» і цитатною характеристикою чи реплікою персонажа

1. Стара пані

2. Панночка

3. Катря

4. Устина

 

А. «І що ж то за хороша з лиця була! І в кого вона така вродилася! Здається, і не змалювати такої кралі!»

Б. «Ти в мене будеш царівна над панночками!»

В. «Увійшов і стоїть перед нами, стелю підпираючи: люлька в зубах: і сивизна… у густі кучері поховалась»

Г. «Тепер я вже не боюсь вас… Хоч мене живцем із’їжте тепер!»

Д. «Люди дивуються, що я весела: надійсь, горя-біди не знала. А я зроду така вдалася»

 


10. У чому полягає новаторство Пантелеймона Куліша?

11. Прокоментуйте і поясніть назву повісті «Інститутка». Чому, на вашу думку, твір дістав назву не «Устина», не «Панночка», а саме «Інститутка»?

12. Чому, на вашу думку, Марка Вовчка називають продовжувачкою традицій Т. Шевченка?


Дистанційне навчання 07.03-09.03.2023                 

Тема.Т. Шевченко. «Кавказ». Пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби.Т. Шевченко. «Кавказ». Узагальнена ідея поеми — неприйняття насильства, поневолення людей, осуд загарбницьких воєн

1.Переглянути відео

1.Читати виразно стор. 215-217(образ Прометея - розгорнутий план до характеристики),читати виразно стор. 218-224, завд. №2, стор. 224(письмово)

2.Зробити за  твором Т. Шевченка «Кавказ» по два творчих види робіт (письмово, самостійно, творчо!!!)

                      Зразки виконання різних видів робіт

Завдання(зразок!! Не повторювати!)

☝   Створи асоціативний портрет слова фольклор.

Наприклад:

Ф    – фантастика

О   –  обжинкові пісні

Л    легенди

Ь

К  –  казки, колядки, колискові

Л   лірика

О  – опис

Р  – русальні пісні

 ☝  Як виглядає, на твою думку, русалка?  Намалюй  її словесний  портрет.

  ☝ Гра «Політ фантазії». На промінчиках «сонечка» напиши слова чи словосполучення, які спадають на думку, коли чуєш слово «колискова».

 

Колискова


 

 Орієнтовні відповіді: зорі, мамина пісня, котик-мурчик,  дитятко,

заглядає вечір, лагідне слово, ніжна мелодія,  …

  ☝ Назви кольори,  запахи і звуки, які ти уявляєш, читаючи поезію.

Наприклад:

Кольори: зелений, вишневий, голубий, білий …

Звуки : гудуть хрущі, порив вітру, сміх, шелест листя у саду …

Запахи: запах пирогів, які щойно вийняли з печі; аромат  цвіту вишень; свіже повітря у полі…

                                                          «Червона рута»

«Може, десь у лісах

Ти  чар-зілля шукала,

Сонце – руту знайшла

І мене  зчарувала?»

☝   Склади  сенкан  зі словом козак.

Наприклад: 

Козак.

Самотній, згорьований.

Шукає, страждає, плаче.

На чужині важко знайти щастя.

Сирота.





Дистанційне навчання 02.02.2023

Вивчити напам'ять уривок

«Тарас Бульба» (мова Тараса)
– Хочеться мені вам сказати, панове, що таке є наше товариство. Ви чули від батьків і дідів, як колись шанували всі нашу землю: і грекам вона далася взнаки, і з Царгорода брала червінці, і міста у нас були пишні, і храми, і князі були нашого роду, свої князі, а не католицькі недовірки . Все взяли бусурмани, все пропало. Тільки зостались ми, сироти, та, як вдова після смерті доброго чоловіка, також сирота, як і ми, земля наша! Ось у який час подали ми, товариші, руку на братерство! Ось на чому стоїть наше товариство! Немає уз святіше товариства! Батько любить своє дитя, матір любить своє дитя, дитя любить батька і матір. Але це не те, братці: любить і звір своє дитя. Але поріднитися душею, а не по крові, може тільки людина. Бували і в інших землях товариші, але таких, як на нашій землі, не було таких товаришів. Вам траплялося не одному довго пропадати на чужині; бачиш – і там люди! Також Боже сотворіння, і розбалакаєшся з ним, як зі своїм; а як дійде до того, щоб вилити йому душу, – бачиш: ні, розумні люди, та не ті; такі ж люди, та не ті! Ні, братці, так любити, як козацька душа, – любити не тільки розумом чи ще чим, а всім, чим дав бог, що тільки є в тобі, а … – сказав Тарас, і махнув рукою, похитав сивою головою, моргнув вусом і сказав: – Ні, так любити ніхто не може!

Складання «Паспорта художнього твору»

1.Назва твору  ______________________________________________________.

2.Імя автора твору  __________________________________________________.

3.Мова оригіналу  ___________________________________________________.

4.Рід літератури, до якого належить твір  ________________________________.

5.Жанр літератури, до якого належить твір  ______________________________.

6.Форма написання твору  ____________________________________________.

7.Тема твору  _______________________________________________________.

8.Ідея твору  ________________________________________________________.

9.Герої твору  _______________________________________________________.

10.Художні прийоми, які використано у творі  ____________________________.

 

Складання « Анкети головної героїні»

1.Імя головної героїні.   ______________________________________________

2.Вік головної героїні.   _______________________________________________

3.Місце народження героїні.  __________________________________________

4.Місце (місця) проживання героїні.  ____________________________________

5.Навчання головної героїні.  ___________________________________________

6.Професія головної героїні.   ___________________________________________

7.Місце роботи головної героїні.   _______________________________________

8.Батьки головної героїні.  _____________________________________________

9.Друзі головної героїні.   ______________________________________________

10.Вороги головної героїні.  ____________________________________________

11.Зовнішній вигляд головної героїні.  ____________________________________

12.Домінуючі риси характеру головної героїні.  ___________________________

Дистанційне навчання 24.01.23

Зразок візитівки письменника













  

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога