8 клас зарубіжна література
Літературний диктант
1. Хронологічними межами епохи Середньовіччя є ……………
2. Поезію «Печаль на яшмовому ганку» написав ………………….
3. Жанр поезій Омар Хайяма - ………………….
4. Чотиривірш філософського змісту, засновником якого був Рудакі, називається ……………………….
5. Предметом оспівування в перство – таджицькій поезії є ……………..
6. «Пісня про Роланда» - це ……………… середньовічний героїчний епос.
7. Данте є видатним мислителем і поетом, який жив на межі Середньовіччя
та Відродження у ……………..
8. Ім’я коханої Данте, яку він увінчав у своїх творах …………
9. Вірш, який має 14 віршованих рядків і складається із двох чотиривіршів (катренів) і двох тривіршів (терцетів), називається …………….
10. Карл Великий, Ганелон, Марсилій, Олів’єр є героями твору ……………
11. Лі Бо, Ду Фу є представниками …………… середньовічної лірики.
12. Батьківщиною сонету є ………………..
13. Втіленням ідеалу державної мудрості у «Пісні про Роланда» є ……………..
14. Назва книги Данте, до якої увійшли його сонети, …………..
15. Назва меча Роланда ( за змістом «Пісні про Роланда) ………………
16. Ріг Роланда має назву ……………
17. Роланд загинув …………..
18. О.Хайяма, Рудакі, Лі Бо, Ду Фу, Гафіза об’єднує те, що ……………..
(1 – 18 завдання оцінюються по 0,5 бала)
Завдання високого рівня
19. Довести, що дана поезія – це рубай.
Всі таємниці пильно зберігай,
Щоб не дізнався нелюд і шахрай.
І зваж: як з іншими ти поведешся,
Того від інших і собі чекай.
А) Література І тис.до н.е. Б) література західної Європи, створена латинською мовою
В) Література Давньої Греції та Риму
3. Як ще називали греків у творах Гомера?
А) ахейці Б) латини в)італійці г) європейці
4. Хто закликає до захисту рідної країни у своїй елегії?
А) Гомер Б) Сапфо В) Горацій Г) Тіртей
Відкриті запитання (1 б)
5. Назвіть основні цикли давньогрецьких міфів?
6. Поясніть, що означають фразеологізми:
-яблуко розбрату
-ахіллесова п’ята
-троянський кінь
7. На які два види поділяється лірика?
8. З культом якого бога виник давньогрецький театр?
9. Дайте визначення:
-комедія
-трагедія
10. Чому Прометей допоміг людям?(розгорнута відповідь)
11. Уважно прочитайте оду Горація “До Мельпомени”.
Контрольна робота №1
«Священні книги людства»
І варіант
І рівень (0,5 б)
1. Укажи країну, де було створено веди:
А Китай В Пакистан
Б Індія Г Індонезія
2. Укажи ім’я бога вогню, про якого йдеться в рядках гімну «Рігведи»:
А Манью В Шраддхі
Б Вішвакарман Г Агні
3. Одкровенням якого святого є Апокаліпсис?
А Матвія В Луки
Б Іоанна Г Марка
4. Значення «добра звістка» має книга:
А Коран В Веда
Б Євангеліє Г Біблія
5. Каїн учинив гріх:
А жадібності В вбивства
Б крадіжки Г зречення
6. Скільки Євангелій у Біблії?
А два В чотири
Б дванадцять Г три
ІІ рівень (1 б)
Коротко дати відповідь на питання:
7. Що означає слово «веда»?
8. Скільки сур налічує Коран?
9. Назвіть імена авторів-євангелістів.
ІІІ рівень (2 б)
10. Установіть відповідність між священними книгами та їх героями:
1.Веди А Аллах
2.Коран Б Ісус Христос
3.Біблія (Старий Завіт) В Шива
4.Євангеліє Г Давид
Д Прометей
ІV рівень (3 б)
Дати розгорнуту відповідь на питання:
Які моральні уроки Біблії важливі для мене та всіх сучасних людей?
Дистанційне навчання 15.05.2025
КР Узагальнення знань з теми «Література ХХ – ХХІ ст.. У пошуках себе і високого польоту»
Написати творчу роботу на одну із тем:
· Головні життєві цінності в казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».
· Чого мене навчив Маленький принц?
· Особистість і Зграя (за притчею Р. Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»)
· Проблема взаємин дітей і дорослих (за твором «Коли відпочивають янголи» або «Буба»)
Бароко. Класицизм
І варіант
І рівень
1. Жан Батіст Мольєр – це письменник:
а) англійський;
б) французький;
в) іспанський.
2. Сонет № 19 «Щоб мучить мене…» Джона Донна побудований на такому художньому прийомі, як:
а) антитеза;
б) порівняння;
в) гіпербола.
3. Жан Батіст Мольєр помер:
а) під час подорожі;
б) під час дуелі;
в) під час вистави.
4. Тема сонета № 19 «Щоб мучить мене…» Джона Донна:
а) зображення суперечливості людської душі;
б) зображення невпевненості героя у завтрішньому дні;
в) зображення задоволення життям героя.
5. Герой п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич» Клеонт закоханий у:
а) Ніколь;
б) Люсіль;
в) Дорімену.
6. За жанром п’єса Мольєра «Міщанин-шляхтич»:
а) драма;
б) трагедія;
в) комедія.
ІІ рівень
7. У чому полягає правило трьох єдностей у класицизмі?
8. З якої мови походить слово «бароко», що воно означає у перекладі нашою мовою?
9. У якій країні й в якому столітті виник класицизм як літературний напрям?
ІІІ рівень
10. Дайте визначення бароко як літературного напряму.
11. Визначте тему п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич».
ІV рівень
12. Твір-мініатюра (7 речень)
Характеристика образу пана Журдена з п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич»
КР Узагальнення знань з теми «Література ХХ – ХХІ ст.. У пошуках себе і високого польоту»
Написати творчу роботу на одну із тем:
· Головні життєві цінності в казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».
· Чого мене навчив Маленький принц?
· Особистість і Зграя (за притчею Р. Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»)
· Проблема взаємин дітей і дорослих (за твором «Коли відпочивають янголи» або «Буба»)
Бароко. Класицизм
І варіант
І рівень
1. Жан Батіст Мольєр – це письменник:
а) англійський;
б) французький;
в) іспанський.
2. Сонет № 19 «Щоб мучить мене…» Джона Донна побудований на такому художньому прийомі, як:
а) антитеза;
б) порівняння;
в) гіпербола.
3. Жан Батіст Мольєр помер:
а) під час подорожі;
б) під час дуелі;
в) під час вистави.
4. Тема сонета № 19 «Щоб мучить мене…» Джона Донна:
а) зображення суперечливості людської душі;
б) зображення невпевненості героя у завтрішньому дні;
в) зображення задоволення життям героя.
5. Герой п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич» Клеонт закоханий у:
а) Ніколь;
б) Люсіль;
в) Дорімену.
6. За жанром п’єса Мольєра «Міщанин-шляхтич»:
а) драма;
б) трагедія;
в) комедія.
ІІ рівень
7. У чому полягає правило трьох єдностей у класицизмі?
8. З якої мови походить слово «бароко», що воно означає у перекладі нашою мовою?
9. У якій країні й в якому столітті виник класицизм як літературний напрям?
ІІІ рівень
10. Дайте визначення бароко як літературного напряму.
11. Визначте тему п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич».
ІV рівень
12. Твір-мініатюра (7 речень)
Характеристика образу пана Журдена з п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич»
Завдання(зразок!! Не повторювати!)
💥 Створи асоціативний портрет слова фольклор.
Наприклад:
Ф – фантастика
О – обжинкові пісні
Л – легенди
Ь
К – казки, колядки, колискові
Л – лірика
О – опис
Р – русальні пісні
☝ Як виглядає, на твою думку, русалка? Намалюй її словесний портрет.
👀 Гра «Політ фантазії». На промінчиках «сонечка» напиши слова чи словосполучення, які спадають на думку, коли чуєш слово «колискова».
Колискова |
Орієнтовні відповіді: зорі, мамина пісня, котик-мурчик, дитятко,
заглядає вечір, лагідне слово, ніжна мелодія, …
☝ Назви кольори, запахи і звуки, які ти уявляєш, читаючи поезію.
Наприклад:
Кольори: зелений, вишневий, голубий, білий …
Звуки : гудуть хрущі, порив вітру, сміх, шелест листя у саду …
Запахи: запах пирогів, які щойно вийняли з печі; аромат цвіту вишень; свіже повітря у полі…
«Червона рута»
«Може, десь у лісах
Ти чар-зілля шукала,
Сонце – руту знайшла
І мене зчарувала?»
🙋 Склади сенкан зі словом козак.
Наприклад:
Козак.
Самотній, згорьований.
Шукає, страждає, плаче.
На чужині важко знайти щастя.
Сирота.
а) сонет; б) мадригал; в) секстина.
2. До кого звернулася по допомогу
Джульєтта, коли батько примусив її вийти заміж за Париса (за трагедією Вільяма
Шекспіра «Ромео і Джульєтта»)
а) до мамки; б) до аптекаря; в) до брата Лоренцо.
3. Що правило Дон Кіхотові за шолом (
за романом Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот з Ламанчі»)? а) каструля; б) мідниця
для гоління; в) казанок.
4. Як галерники
віддячили Дон Кіхотові за своє визволення? а) пішли до Тобоса, щоб уславити
його перед Дульсінеєю; б) побили його камінням та пограбували; в) чемно
подякували і пішли своєю дорогою.
5. Хто висвятив Дон Кіхота в рицарі? а)
кастелян; б) король; в) корчмар.
6. Що чи кого Дон Кіхот сприйняв за 30
велетнів і вступив з ними у бій?
а) селян; б) ченців; в) вітряки.
7.Що таке сонет? Що ви знаєте про його
основоположника?(розгорнута відповідь)
8. Що означає слово « гуманізм»?
9. Розкрийте поняття «вічний образ» на
прикладі образу Дон Кіхота (за романом М. де Сервантеса «Дон Кіхот з Ламанчі»)
Складання «Паспорта художнього твору»
1.Назва твору
______________________________________________________.
2.Ім´я автора твору
__________________________________________________.
3.Мова оригіналу
___________________________________________________.
4.Рід літератури, до якого належить
твір ________________________________.
5.Жанр літератури, до якого належить
твір ______________________________.
6.Форма написання твору ____________________________________________.
7.Тема твору _______________________________________________________.
8.Ідея твору
________________________________________________________.
9.Герої твору
_______________________________________________________.
10.Художні прийоми, які використано
у творі ____________________________.
Складання «
Анкети головної героїні»
1.Ім´я головної героїні. ______________________________________________
2.Вік головної героїні. _______________________________________________
3.Місце народження героїні. __________________________________________
4.Місце (місця) проживання героїні. ____________________________________
5.Навчання головної героїні. ___________________________________________
6.Професія головної героїні. ___________________________________________
7.Місце роботи головної героїні. _______________________________________
8.Батьки головної героїні. _____________________________________________
9.Друзі головної героїні. ______________________________________________
10.Вороги головної героїні. ____________________________________________
11.Зовнішній вигляд головної героїні. ____________________________________
12.Домінуючі риси характеру головної героїні. ___________________________
https://docs.google.com/document/d/10R9mDIBnvAiIc3Acj7jrDfXQLzrVFBtNl5bkSFd_fdk/edit?usp=sharing
Тема. Антуан де Сент – Екзюпері.
1.Читати про пис стор.288-290.
2.,,Маленький принц” стор.290- 317 читати уривки,
переказувати, відповідати на запитання .
3.відео про письменника https://www.youtube.com/watch?v=TcKVxvC3RqY
Комментарии
Отправить комментарий