8 клас зарубіжна література


Дистанційне навчання 15.05.2024

КР Узагальнення знань з теми «Література ХХ – ХХІ ст.. У пошуках себе і високого польоту»

Написати творчу роботу на одну із тем:

· Головні життєві цінності в казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

· Чого мене навчив Маленький принц?

· Особистість і Зграя (за притчею Р. Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»)

· Проблема взаємин дітей і дорослих (за твором «Коли відпочивають янголи» або «Буба»)


Дистанційне навчання 16.04.2024
КР Узагальнення знань з теми «Література бароко і класицизму»

Бароко. Класицизм

І варіант

І рівень

1. Жан Батіст Мольєр – це письменник:

а) англійський;

б) французький;

в) іспанський.

2. Сонет № 19 «Щоб мучить мене…» Джона Донна побудований на такому художньому прийомі, як:

а) антитеза;

б) порівняння;

в) гіпербола.

3. Жан Батіст Мольєр помер:

а) під час подорожі;

б) під час дуелі;

в) під час вистави.

4. Тема сонета № 19 «Щоб мучить мене…» Джона Донна:

а) зображення суперечливості людської душі;

б) зображення невпевненості героя у завтрішньому дні;

в) зображення задоволення життям героя.

5. Герой п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич» Клеонт закоханий у:

а) Ніколь;

б) Люсіль;

в) Дорімену.

6. За жанром п’єса Мольєра «Міщанин-шляхтич»:

а) драма;

б) трагедія;

в) комедія.

ІІ рівень

7. У чому полягає правило трьох єдностей у класицизмі?

8. З якої мови походить слово «бароко», що воно означає у перекладі нашою мовою?

9. У якій країні й в якому столітті виник класицизм як літературний напрям?

ІІІ рівень

10. Дайте визначення бароко як літературного напряму.

11. Визначте тему п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич».

ІV рівень

12. Твір-мініатюра (7 речень)

Характеристика образу пана Журдена з п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич»

 




Дистанційне навчання 05.03.-06.03.2024
Тема.Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Презентація творчо-дослідницького культурологічного мініпроєкту.

1.Переглянути відео
2.Виконати завдання.стор.230-233(опрацювати матеріал, скласти мініпроєкт),стор.233-239(виразно читати поезії)
3.Зробити за матеріалами по три види творчих  робіт (письмово, самостійно, творчо!!!)
Зразки виконання різних видів робіт
Завдання(зразок!! Не повторювати!)

  💥 Створи асоціативний портрет слова фольклор.

Наприклад:

Ф    – фантастика

О   –  обжинкові пісні

Л   – легенди

Ь

К  –  казки, колядки, колискові

Л  – лірика

О  – опис

Р  – русальні пісні

 ☝  Як виглядає, на твою думку, русалка?  Намалюй  її словесний  портрет.

  👀 Гра «Політ фантазії». На промінчиках «сонечка» напиши слова чи словосполучення, які спадають на думку, коли чуєш слово «колискова».

 

Колискова


 

 Орієнтовні відповіді: зорі, мамина пісня, котик-мурчик,  дитятко,


заглядає вечір, лагідне слово, ніжна мелодія,  …

☝   Назви кольори,  запахи і звуки, які ти уявляєш, читаючи поезію.

Наприклад:

Кольори: зелений, вишневий, голубий, білий …

Звуки : гудуть хрущі, порив вітру, сміх, шелест листя у саду …

Запахи: запах пирогів, які щойно вийняли з печі; аромат  цвіту вишень; свіже повітря у полі…

                                                          «Червона рута»

«Може, десь у лісах

Ти  чар-зілля шукала,

Сонце – руту знайшла


І мене  зчарувала?»

  🙋 Склади  сенкан  зі словом козак.

Наприклад: 

Козак.

Самотній, згорьований.

Шукає, страждає, плаче.

На чужині важко знайти щастя.

Сирота.






Дистанційне навчання 27.02.2024
КР.Тема.Література Відродження
Запитання і вірні відповіді записувати повністю
1. Який ліричний жанр увічнив ім’я Петрарки?
а) сонет; б) мадригал; в) секстина.

2. До кого звернулася по допомогу Джульєтта, коли батько примусив її вийти заміж за Париса (за трагедією Вільяма Шекспіра «Ромео і Джульєтта»)
а) до мамки; б) до аптекаря; в) до брата Лоренцо.

3. Що правило Дон Кіхотові за шолом ( за романом Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот з Ламанчі»)? а) каструля; б) мідниця для гоління; в) казанок.

4. Як галерники віддячили Дон Кіхотові за своє визволення? а) пішли до Тобоса, щоб уславити його перед Дульсінеєю; б) побили його камінням та пограбували; в) чемно подякували і пішли своєю дорогою.

5. Хто висвятив Дон Кіхота в рицарі? а) кастелян; б) король; в) корчмар.

6. Що чи кого Дон Кіхот сприйняв за 30 велетнів і вступив з ними у бій?

а) селян; б) ченців; в) вітряки.

7.Що таке сонет? Що ви знаєте про його основоположника?(розгорнута відповідь)

8. Що означає слово « гуманізм»?(розгорнута відповідь)

9. Розкрийте поняття «вічний образ» на прикладі образу Дон Кіхота (за романом М. де Сервантеса «Дон Кіхот з Ламанчі»)

Дистанційне навчання 28.02.2024

Твір-роздум на морально-етичну тему за трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» або за романом М. де Сервантеса «Дон Кіхот»

1.Скласти план 

2.Підібрати цитати з творів

3.Написати твір самостійно



Дистанційне навчання 20.12.23

Тема.Середньовіччя.Контрольна робота(записувати запитання та вірні відповіді!!)

Літературний диктант

1. Хронологічними межами епохи Середньовіччя є ……………

2. Поезію «Печаль на яшмовому ганку» написав ………………….

3. Жанр поезій Омар Хайяма - ………………….

4. Чотиривірш філософського змісту, засновником якого був Рудакі, називається ……………………….

5. Предметом оспівування в перство – таджицькій поезії є ……………..

6. «Пісня про Роланда» - це ……………… середньовічний героїчний епос.

7. Данте є видатним мислителем і поетом, який жив на межі Середньовіччя

та Відродження  у ……………..

8. Імя коханої Данте, яку він увінчав у своїх творах …………

9. Вірш, який має 14 віршованих рядків і складається із двох чотиривіршів (катренів) і двох тривіршів (терцетів), називається …………….

10. Карл Великий, Ганелон, Марсилій, Олівєр є героями твору ……………

11. Лі Бо, Ду Фу є представниками  …………… середньовічної лірики.

12. Батьківщиною сонету є ………………..

13. Втіленням ідеалу державної мудрості у «Пісні про Роланда» є ……………..

14. Назва книги Данте, до якої увійшли його сонети, …………..

15. Назва меча Роланда ( за змістом «Пісні про Роланда) ………………

16. Ріг Роланда має назву ……………

17. Роланд загинув  …………..

18. О.Хайяма, Рудакі, Лі Бо, Ду Фу, Гафіза об’єднує те, що ……………..

(1 – 18 завдання оцінюються по 0,5 бала)

Завдання високого рівня

19. Довести, що дана поезія – це рубай.

Всі таємниці пильно зберігай,

Щоб не дізнався нелюд і шахрай.

І зваж: як з іншими ти поведешся,

Того від інших і собі чекай.




Дистанційне навчання 21.11.23
Тема.Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). Конфлікт митця з владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях». Образ відторгненого поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору (в межах циклу «Сумні елегії»).

Переглянути відео, записати конспект за викладеним матеріалом(скласти гроно!!!)



Домашнє завдання.Прочитати стор. 117/124.переказувати, виразно читати поезії      
Приклад гроно



Дистанційне навчання 22.11.23
Тема.Античність.Контрольна робота  
Тести (0,5 б)

 1.     Антична література - це…

А) Література І тис.до н.е.  Б) література західної Європи, створена латинською мовою

В) Література Давньої Греції та Риму

2.     Укажіть провідну рису античної літератури
а) Міфологічна тематика  б) використання латинської мови в)описи богів г) анонімне авторство багатьох творів

3.     Як ще називали греків у творах Гомера?

А) ахейці  Б) латини в)італійці г) європейці 

4.     Хто закликає до захисту рідної країни у своїй елегії?

А) Гомер  Б) Сапфо В) Горацій Г) Тіртей

 Відкриті запитання (1 б)

5.     Назвіть основні цикли давньогрецьких міфів?

6.     Поясніть, що означають фразеологізми:

-яблуко розбрату

-ахіллесова п’ята

-троянський кінь

7.     На які два види поділяється лірика?

8.     З культом якого бога виник давньогрецький театр?

9.     Дайте визначення:

-комедія

-трагедія

10.   Чому Прометей допоміг людям?(розгорнута відповідь)

11.  Уважно прочитайте оду Горація “До Мельпомени”.

Визначте тему оди.
Про який пам’ятник говорить Горацій?



Дистанційне навчання 03-04.10.23
Тема.Священні книги людства
Контрольна робота

Контрольна робота №1

«Священні книги людства»

І варіант

І рівень (0,5 б)

1.      Укажи країну, де було створено веди:

А Китай                  В Пакистан

Б Індія                    Г Індонезія

2.      Укажи ім’я бога вогню, про якого йдеться в рядках гімну «Рігведи»:

А Манью                          В Шраддхі

Б Вішвакарман               Г Агні

3.      Одкровенням якого святого є Апокаліпсис?

А Матвія                В Луки

Б Іоанна                Г Марка

4.     Значення «добра звістка» має книга:

А Коран                   В Веда

Б Євангеліє             Г Біблія

5.     Каїн учинив гріх:

А жадібності          В вбивства

Б крадіжки              Г зречення

6.     Скільки Євангелій у Біблії?

А два                        В чотири

Б дванадцять          Г три

ІІ рівень (1 б)

Коротко дати відповідь на питання:

7.     Що означає слово «веда»?

8.     Скільки сур налічує Коран?

9.     Назвіть імена авторів-євангелістів.

ІІІ рівень (2 б)

     10. Установіть відповідність між священними книгами та їх героями:

1.Веди                                               А Аллах

2.Коран                                             Б Ісус Христос

3.Біблія (Старий Завіт)                 В Шива

4.Євангеліє                                      Г Давид

                                                           Д Прометей

ІV рівень (3 б)

Дати розгорнуту відповідь на питання:

Які моральні уроки Біблії важливі для мене та всіх сучасних людей?






Дистанційне навчання 12.09 .23
Тема.Біблія.Старий Заповіт.

1.Уважно ознайомитись із зразком



2. Зробити сенкан на слово Біблія


Дистанційне навчання 13.09 .23
Тема.Біблія.Старий Заповіт.
1. Уважно прочитати матеріал підручника стор. 23/26!
2.Виконати завдання №1(усно)!
3.Завдання №2(письмово)!!!
Оформлені відповіді надсилати на ел.пошту викладача


Дистанційне навчання 18.05.2024

КР Узагальнення знань з теми «Література ХХ – ХХІ ст.. У пошуках себе і високого польоту»

Написати творчу роботу на одну із тем:

· Головні життєві цінності в казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

· Чого мене навчив Маленький принц?

· Особистість і Зграя (за притчею Р. Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»)

· Проблема взаємин дітей і дорослих (за твором «Коли відпочивають янголи» або «Буба»)


Дистанційне навчання 18.04.2024
КР Узагальнення знань з теми «Література бароко і класицизму»

Бароко. Класицизм

І варіант

І рівень

1. Жан Батіст Мольєр – це письменник:

а) англійський;

б) французький;

в) іспанський.

2. Сонет № 19 «Щоб мучить мене…» Джона Донна побудований на такому художньому прийомі, як:

а) антитеза;

б) порівняння;

в) гіпербола.

3. Жан Батіст Мольєр помер:

а) під час подорожі;

б) під час дуелі;

в) під час вистави.

4. Тема сонета № 19 «Щоб мучить мене…» Джона Донна:

а) зображення суперечливості людської душі;

б) зображення невпевненості героя у завтрішньому дні;

в) зображення задоволення життям героя.

5. Герой п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич» Клеонт закоханий у:

а) Ніколь;

б) Люсіль;

в) Дорімену.

6. За жанром п’єса Мольєра «Міщанин-шляхтич»:

а) драма;

б) трагедія;

в) комедія.

ІІ рівень

7. У чому полягає правило трьох єдностей у класицизмі?

8. З якої мови походить слово «бароко», що воно означає у перекладі нашою мовою?

9. У якій країні й в якому столітті виник класицизм як літературний напрям?

ІІІ рівень

10. Дайте визначення бароко як літературного напряму.

11. Визначте тему п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич».

ІV рівень

12. Твір-мініатюра (7 речень)

Характеристика образу пана Журдена з п’єси Мольєра «Міщанин-шляхтич»

 



Дистанційне навчання 07.03.-09.03.2024
Тема.Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Презентація творчо-дослідницького культурологічного мініпроєкту.

1.Переглянути відео
2.Виконати завдання.стор.230-233(опрацювати матеріал, скласти мініпроєкт),стор.233-239(виразно читати поезії)
3.Зробити за матеріалами по три види творчих  робіт (письмово, самостійно, творчо!!!)
                      Зразки виконання різних видів робіт

Завдання(зразок!! Не повторювати!)

  💥 Створи асоціативний портрет слова фольклор.

Наприклад:

Ф    – фантастика

О   –  обжинкові пісні

Л    легенди

Ь

К  –  казки, колядки, колискові

Л   лірика

О  – опис

Р  – русальні пісні

 ☝  Як виглядає, на твою думку, русалка?  Намалюй  її словесний  портрет.

  👀 Гра «Політ фантазії». На промінчиках «сонечка» напиши слова чи словосполучення, які спадають на думку, коли чуєш слово «колискова».

 

Колискова


 

 Орієнтовні відповіді: зорі, мамина пісня, котик-мурчик,  дитятко,

заглядає вечір, лагідне слово, ніжна мелодія,  …

☝   Назви кольори,  запахи і звуки, які ти уявляєш, читаючи поезію.

Наприклад:

Кольори: зелений, вишневий, голубий, білий …

Звуки : гудуть хрущі, порив вітру, сміх, шелест листя у саду …

Запахи: запах пирогів, які щойно вийняли з печі; аромат  цвіту вишень; свіже повітря у полі…

                                                          «Червона рута»

«Може, десь у лісах

Ти  чар-зілля шукала,

Сонце – руту знайшла

І мене  зчарувала?»

  🙋 Склади  сенкан  зі словом козак.

Наприклад: 

Козак.

Самотній, згорьований.

Шукає, страждає, плаче.

На чужині важко знайти щастя.

Сирота.


Дистанційне навчання 02.03.2023
Твір-роздум на морально-етичну тему за трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» або Сервантеса «Дон Кіхот»
1.Скласти план 
2.Підібрати цитати з творів
3.Написати твір самостійно

Дистанційне навчання 28.02.2023
КР.Тема.Література Відродження
Запитання і вірні відповіді записувати повністю
1. Який ліричний жанр увічнив ім’я Петрарки?

а) сонет; б) мадригал; в) секстина.

2. До кого звернулася по допомогу Джульєтта, коли батько примусив її вийти заміж за Париса (за трагедією Вільяма Шекспіра «Ромео і Джульєтта»)
а) до мамки; б) до аптекаря; в) до брата Лоренцо.

3. Що правило Дон Кіхотові за шолом ( за романом Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот з Ламанчі»)? а) каструля; б) мідниця для гоління; в) казанок.

4. Як галерники віддячили Дон Кіхотові за своє визволення? а) пішли до Тобоса, щоб уславити його перед Дульсінеєю; б) побили його камінням та пограбували; в) чемно подякували і пішли своєю дорогою.

5. Хто висвятив Дон Кіхота в рицарі? а) кастелян; б) король; в) корчмар.

6. Що чи кого Дон Кіхот сприйняв за 30 велетнів і вступив з ними у бій?

а) селян; б) ченців; в) вітряки.

7.Що таке сонет? Що ви знаєте про його основоположника?(розгорнута відповідь)

8. Що означає слово « гуманізм»?(розгорнута відповідь)

9. Розкрийте поняття «вічний образ» на прикладі образу Дон Кіхота (за романом М. де Сервантеса «Дон Кіхот з Ламанчі»)



Дистанційне навчання 02.02.2023
приклад сенкану

Складання «Паспорта художнього твору»

1.Назва твору  ______________________________________________________.

2.Імя автора твору  __________________________________________________.

3.Мова оригіналу  ___________________________________________________.

4.Рід літератури, до якого належить твір  ________________________________.

5.Жанр літератури, до якого належить твір  ______________________________.

6.Форма написання твору  ____________________________________________.

7.Тема твору  _______________________________________________________.

8.Ідея твору  ________________________________________________________.

9.Герої твору  _______________________________________________________.

10.Художні прийоми, які використано у творі  ____________________________.

 

Складання « Анкети головної героїні»

1.Імя головної героїні.   ______________________________________________

2.Вік головної героїні.   _______________________________________________

3.Місце народження героїні.  __________________________________________

4.Місце (місця) проживання героїні.  ____________________________________

5.Навчання головної героїні.  ___________________________________________

6.Професія головної героїні.   ___________________________________________

7.Місце роботи головної героїні.   _______________________________________

8.Батьки головної героїні.  _____________________________________________

9.Друзі головної героїні.   ______________________________________________

10.Вороги головної героїні.  ____________________________________________

11.Зовнішній вигляд головної героїні.  ____________________________________

12.Домінуючі риси характеру головної героїні.  ___________________________


Дистанційне навчання 31.01.2023
Тема.Сонети Шекспіра
1.Переглянути відео

2.Записати теми сонетів

3.Прочитати та письмово відповісти на запитання



Дистанційне навчання 24.01.23
Зразок візитівки письменника



Дистанційне навчання  .20

                                 Дистанційне навчання .

                                 Тема. Антуан де Сент – Екзюпері.

1.Читати про пис стор.288-290.

2.,,Маленький принц” стор.290- 317 читати уривки, переказувати, відповідати на запитання .

3.відео про письменника  https://www.youtube.com/watch?v=TcKVxvC3RqY

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога