8 клас українська література

Дистанційне навчання 16.05.2024

КР Тема. “Творчість В. Дрозда, Ю. Винничука, В. Чемериса”

1. Визначте рядок, у якому зазначено проблеми, порушені в оповіданні В. Дрозда «Білий кінь Шептало».

А) Проблема знищення природних багатств, рідкісних рослин;

Б) збереження навколишнього середовища;

В) проблема людини в суспільстві, її знеособлення, питання дійсності та мрії;

Г) питання міжособистісних стосунків у робочому колективі.

2. Кінь Шептало з оповідання В. Дрозда пишався

А) своєю силою, красою, незвичайністю; Б) тим, що він був чемпіоном з бігу;

В) своїми предками — цирковими кіньми; Г) тим, що його любив конюх і підгодовував смачненьким.

3. За оповіданням В. Дрозда “Білий кінь Шептало” виберіть правильну відповідь:

а) образи твору мають алегоричну основу; б) кінь Шептало не повернувся на конюшню;

в) Шептало був гнідим; г) конюх Степан не любив коней, тому часто їх бив.

4. Найбільше кінь Шептало не любив:

А) їздити на базар, крутити колесо; Б) ходити з усіма кіньми на водопій;

В) возити важкі вантажі — дрова, цеглу; Г) битися, штовхатися біля кормушки.

5. Якого кольору був Шептало, коли повернувся додому після вільної прогулянки?

А) Сірого; Б) білого; В) вороного; Г) чорного.

6. Визначте назву твору, автора і героя, якому належить фраза: «Я тебе не відраджую, але, хто хоч краплю мудрості зачерпне, довіку ситий не буде. Від многої мудрості много скорбі, і хто примножує знання, примножує печаль»:

А) Степану (В. Дрозд, «Білий кінь Шептало»); Б) Коню Шеталу (В. Дрозд, «Білий кінь Шептало»);

В) Пустельнику (В. Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»);

Г) Панові Лавріну (Ю. Винничук «Місце для дракона»).

7. Хто вбив дракона у творі Ю. Винничука «Місце для дракона»?

А) Князь; Б) пан Лаврін; В) джура Лавріна; Г) Пустельник.

8. Люботинському князеві з повісті-казки Ю. Винничука потрібен був дракон, щоб

А) знайти собі зятя; Б) прославитися в битві з ним; В) настрахати ворогів; Г) залучити туристів.

9. Дракон Грицько з повісті-казки Ю. Винничука нагадував князівні при першій зустрічіА) квіточку; Б) сонечко; В) бджілку; Г) метелика.

10. На думку Пустельника, коли володар хоче зміцнити свою владу - першими гинуть

А) воїни Б) мудреці В) поети Г) прості люди.

11. Скільки днів Пустельник не з’являвся в печері?

А) три дні Б) чотири дні В) п'ять днів Г) сім днів

12. Що побачили лицарі перед печерою дракона

А) кістки й черепи Б) недоїдене м’ясо В) квіти Г)багато каміння.

Дистанційне навчання 16.04.2024

РМ,навчальний міні-твір (за оповіданням Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”)

Переглянути навчальне відео


Продумати та скласти власний твір- роздум за темою. Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі?

Дистанційне навчання 09.04.2024

КР “Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї” 

Письмове обгрунтування свого вибору на тему: " Труднощі дорослішання, осмислення важливості моральних чеснот у житті людини, дружби та підтримки батьків"

Написати есе(на вибір)

1."Чи є мої батьки прикладом для наслідування?"

2. "Що значить дружба для мене".

3. "Справжній друг(подруга), який(яка) він(вона)".

4."Моральні чесноти у моєму житті"

Виконати тест -  naurok.com.ua/test/join?gamecode=2414411 

Дистанційне навчання 13.02.2024

КР Тема. “Чи завжди гроші породжують бездуховність?”(за трагікомедією Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” і сучасним життям)

Контрольний твір

1.Скласти план.
2.Підібрати докази(цитати з вибраних творів)
3.Продумати побудову твору
Теза
Докази
Висновок

4.Самостійно написати роботу 

Дистанційне навчання 08.02.2024

Дати відповіді на питання

1. Тестове опитування

1. Як Пузир зустрів Романа?

а) З хлібом-сіллю;

б) запросив у хату до столу;

в) виявив незадоволення до хлопця;

г) попросив його почекати у фургоні.

2. З яким першим питанням звернувся Герасим до сина після його приїзду від Пузиря?

а) «Чого ти так запізнився, мабуть, упівночі приїхав?»;

б) «Як приймали, як частували?»;

в) «Чи уподобались дівчата?»;

г) «Як панич зустрів Бонавентуру?».

3. Хто був у Пузиря в гостях, коли Роман з Бонавентурою приїхали до нього?

а) Церковний служитель;

б) уїзний суддя;

в) головний казначей;

г) офіцери.

4. З якою домашньою худобою порівняв Герасим родину Пузиря?

а) Свинями;

б) конями;

в) волами;

г) биками.

5. Порода свиней, яка була у Пузиря:

а) ландраси;

б) завідські;

в) німецькі;

г) англійські.

6. Скільки Смоквинов, за словами Гершка, позичав на «улучшенія хазяйства» грошей?

а) Мільйон;

б) три тисячі;

в) п’ять тисяч;

г) мільярд.

7. Через що Жолудь хотів купити землю у Смоквинова? Бо у того був:

а) гарний фруктовий сад;

б) ставок, де можна купати овець;

в) багатий ліс;

г) великий гай.

8. «Упустіть землю Смоквинова… все одно що»:

а) кинутися одягненим у воду;

б) залишитися голодним;

в) пошитися у дурні;

г) посиротить свою землю на віки вічні.

9. Від якого слова Савки після його повернення із казначейства «як… пташки защебетали перший раз весною, так радісно зробилось на серці від цього слова» Калитці:

а) годяться;

б) обмінні;

в) вірогідні;

г) пройдуть.

10. Де Савка не користувався фальшивими грошима?

а) У трактирі;

б) лавці;

в) казначействі;

г) банку.

11. Співаючи на радощах, Герасим порівнював горілку з:

а) соком;

б) варенням;

в) медом;

г) цукерками.

12. Гершко з батьком «землю держать…» у:

а) жолудя;

б) Пузиря;

в) Невідомого;

г) Кукліновського.

Домашнє завдання:стор. 84-85.Візитівка драматурга, стор. 85-90. Читати, аналізувати


Дистанційне навчання 01.02.2024

Тема.Іван Карпенко-Карий – український драматург. Перший професійний український театр (театр “корифеїв”)

Влада грошей – проблема трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч”. ТЛ: драматичний твір, комедія, трагікомедія


1.Переглянути відео

2.Записати портфоліо письменника

3.Записати композицію твору




Дистанційне навчання 14.12.2023

КР.Тема. “Поетичні твори Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька”

Відповісти на запитання(!!!запитання і вірні відповіді писати повністю!!!)

1. У творі Лесі Українки «Давня весна»:

а) передається любов до природи рідного краю;

б) поетеса засуджує своїх сучасників, які нічого не роблять;

в) висловлюється думка про те, що любов і пошана до рідного слова завжди жила в помислах українського народу;

г) возвеличується краса весняної природи, за сприяння якої людина забуває про свою хворобу, самотність.

 2. До якого ліричного жанру належить поезія «Давня весна»?

а) інтимного;

б) філософського;

в) пейзажного;

г) громадського.

3. Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Тараса Шевченка «Мені однаково…».

а) його «не пам’яне батько з сином»;

б) він не побачить Україну;

в) ніхто не згадає сироту;

г) Україну «злії люди присплять» й ошукають.

 4. Хто з вивчених письменників є автором поезії «Зимовий етюд»?

а) Тарас Шевченко;

б) Василь Голобородько;

в) Володимир Підпалий;

г) Володимир Сосюра.

 5. Виберіть правильне визначення метафори як засобу художньої виразності.

 а)  перенесення ознак одного предмета або явища на інші на основі подібності чи протиставлення;

б) зіставлення предметів на основі їх подібності;

 в) поетичне перебільшення;

г) художнє означення.

6. Хто з поетів у своєму вірші «Любіть Україну» стверджував «Всім серцем любіть Україну свою, – І вічні ми будемо з нею»?

а) Василь Голобородько;

б) Володимир Підпалий;

в) Володимир Сосюра

г) Леся Українка.

 

Рівень ІІ

 

7. Установіть відповідність між художніми засобами, стилістичними прийомами й прикладами:

а) «Любіть Україну, як сонце, любіть»;

б) «…хто набігається,

Хто нахитається,

Хто насидиться на горі…»;

в) «В’яне все навколо, де пройдуть копита,

Золоті копита чорного коня».

 

1. Епітет.

2. Порівняння.

3. Анафора.

8. Пейзажна лірика – це …

9. Визначте тему вірша Лесі Українки "Хотіла б я піснею стати".

Рівень ІІІ

10. Розкрити зміст слів: «Хто не належить Вітчизні своїй, той не належить людству» (за творами Тараса Шевченка, Лесі Українки).


Дистанційне навчання 21.11.23

Тема.Роль митця в суспільстві, ідея вільної творчості в поемі Лесі Українки “Давня казка”

Переглянути відео.записати конспект за вчителем



Домашнє завдання.Виразно читати твір“Давня казка”, вміти аналізувати художні засоби, виконати творче завдання№10. стор.45

Дистанційне навчання.07.11.24.

Тема.Патріотичні мотиви творів Тараса Шевченка

Відповісти на запитання(!!!запитання і вірні відповіді писати повністю!!!)

Запитання 1

1. Т. Г. Шевченко народився



 

А) 9 березня 1814 року

 
 

Б) 8 березня 1813 року

 
 

В) 5 березня 1810 року

 
 

Г) 14 березня 1818 року

Запитання 2

Т. Г. Шевченко народився в

А) с. Кирилівка Черкаської області 

Б) с. Арсенівка Кіровоградської області 

В) с. Моринці Черкаської області  

Г) с. Пушкарне Сумської області

Запитання 3

3. Скільки творів містило перше видання збірки «Кобзар»?

А) 8 

            Б) 15

 
 

В) 9

 
 

Г) 12

Запитання 4

4. Щоб викупити Шевченка з кріпацтва, Карл Брюллов намалював портрет. Чий саме? 

А) Поета В. Жуковського

 
 

Б) Царя Миколи І

       
 

В) Автопортрет К. Брюллова

5. Як називають невеликі саморобні зшитки, куди Тарас Шевченко у 1847-50 рр. записував свої поезії? 

А) «Чорнові нотатки» 

Б) «Малі книжки»     В) «Захалявні книжечки»

6. Завдання: написати твір(зробити невеликий вступ про Т.Шевченка, написати про вболівання поета за долю України, назвати вірші про Україну, проаналізувати вірш "Мені однаково, чи буду...", зробити висновок про роль Т.Шевченка у боротьбі за кращу долю українців).


Дистанційне навчання.03-05.10.23.Тема.УНТ.Думи.Контроль знань
Виконати контрольну роботу(повністю записати питання і вірні відповіді )та відіслати поштою викладачу.
1. В пісні «Зажурилась Україна» відображено сум наших пращурів через А) неврожай Б) голод В) набіги татар Г) війну з ляхами 
2. Пам’ятник якому історичному персонажу зображено на фото (м. Київ)?





А) Іван Сірко Б) Устим Кармелюк В) Богдан Хмельницький Г) Максим Залізняк 

3. Як називається ліро-епічний твір героїчного характеру про події далекого минулого та відомих історичних осіб? 

А) дума Б) історична пісня В) лірична пісня Г) соціально-побутова пісня

 4. Якого видатного українського повстанця народ прославляє в пісні «За Сибіром сонце сходить»?

А) Станіслав Мрозовицький Б) Устим Кармелюк В) Богдан Хмельницький Г) Іван Сірко

 5. Марусю Чурай вважають авторкою пісень… .

 А) «Ой Морозе, Морозенку», «Чи не той то хміль»; Б)«Зажурилась Україна», «За Сибіром сонце сходить»; В) «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні». Г) «Ой не ходи, Грицю», «Максим козак Залізняк» 

6. Як закатували вороги козака Морозенка? 

А) вищирили йому зуби Б) становили дубовії хати В) живцем серце виривали Г) дали напитись золотої води 

7. Козак із пісні «Засвіт встали козаченьки» передчуває, що не вернеться, тому що

 А) кінь спіткнувся в воротях Б) сонце зійшло червоне В) вночі пролетіла комета Г) чорна кішка перейшла дорогу

 8. Куди не радять ходити Грицеві у пісні «Ой не ходи, Грицю»? 

А) на річку Б) на війну В) на вечорниці Г) на Запорізьку Січ 

9. Наявність слів гіперболи в історичних піснях свідчать про характер твору

 А) страждальний Б) героїчний В) реалістичний Г) фантастичний 

10. Українським Робіном Гудом називають героя пісні «За Сибіром сонце сходить»… 

А) Іван Сірко Б) Максим Залізняк В) Богдан Хмельницький Г) Устим Кармелюк 

11. Події твору «Маруся Богуславка» відбуваються

 А) на Різдво Б) перед Новим роком В) на Зелені свята Г) на Великдень 

12. Постійний епітет — це 

А) єдинопочаток рядків Б) ідея пісні В) художнє означення в народній пісні Г) перебільшення 

Дистанційне навчання 12.09.2023

1. Перенести в зошити та за необхідністю використовувати

Анкета літературного героя

1. Знайомство з героєм (хто? звідки? якого роду?) _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Персонаж епізодичний, другорядний чи головний.
 (необхідне підкреслити)
3. Чи є прототип?
 Якщо так, то хто? ____________________________________________________________________________________________________________________________
4. 
Чи відповідає портрет героя його внутрішньому світові? Аргументуйте. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Характер персонажа (статичний чи динамічний?). Аргументуйте. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Проблеми, які порушує автор через цей образ, їх актуальність. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Мова як засіб самовираження героя. ____________________________

______________________________________________________________
11. Ставлення до нього автора й інших дійових осіб. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Моє сприйняття героя, над чим змусив замислитись. __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


 

Візитна картка літературного твору

«__________________________________________________»

(назва твору)

Автор___________________________________________________

Рік написання ___________________________

Художній напрям __________________________________




Головні герої та зв’язки між ними 

 Кілька слів про улюбленого героя ________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Улюблена цитата з твору  _______________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Проблеми, порушені у творі, їх актуальність _______________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Екранізації  ___________________________________________________

(рік, режисер, кадри з фільму)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Зв’язок з іншими творами (література, музика, живопис та ін.)

 ___________________________________________

(назва твору, автор, репродукція картини та ін.)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Зв’язок з Україною (якщо є)   ____________________________________

______________________________________________________________

Враження від твору ____________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Дистанційне навчання  28.09.23

Тема.Народні думи

1 Переглянути відео


2.Прочитати стор.24 / 26,виписати ,що називаться думами

3.Виконати завдання №№1/3(стор.26.письмово)


Дистанційне навчання 08-09.03.2024

Тема.Олександр Довженко – кінорежисер і письменник. “Ніч перед боєм” – оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки воєнного лихоліття

1.Переглянути навчальне відео




2.Виконати завдання.стор. 134-135.Візитівка письменника.Читати, аналізувати,завдання №1-3 (письмово) стор.141,стор.135-140.Читати,переказувати.розгорнута відповідь №12стор.141.Скласти сенкан на слова,,Мир'',,,Дружба''

Дистанційне навчання 23.02.2024

Приклад сенкану






Дистанційне навчання 24.01.24

Зразок візитівки письменника








Комментарии

Популярные сообщения из этого блога